ثبت طرح صنعتی فوری و سریع

طرح صنعتی ابداع ظاهر ، بسته بندی و یا طراحی نقشه جدیدی است که تا کنون وجود نداشته است و به شکل و ظاهر اشیا مربوط می شود.طرح صنعتی زمینه های مختلفی از اقلام صنعتی را شامل می شود مثل پوشاک ، لوازم منزل ، صنایع دستی ، مبلمان و...

ثبت طرح صنعتی مزایای بیساری برای صاحب آن دارد.از جمله آن ها این است که با ثبت طرح صنعتی از سوء استفاده و کپی برداری دیگر رقبا جلوگیری می شود .

همچنین ثبت طرح صنعتی باعث ایجاد شهرت و اعتبار برای شرکت می شود.به دلیل اینکه وقتی طرحی منحصرا به نام شما باشد ، با افزایش مشتریان محصول به اعتبارو ارزش شما اضافه می شود.

اگر طرح صنعتی خود را به ثبت نرسانید ممکن یک کالای مشابه محصول شما ولی با کیفیت پایین تر باعث شود به اعتبار محصول و شرکت شما لطمه بخورد.

طرح صنعتی در اداره مالکیت صنعتی به ثبت می رسد.

ثبت طرح صنعتی فوری و سریع

نحوه ثبت طرح صنعتی :

اگر طرح صنعتی شما در هر یک از حوزه های زیر می باشد بهتر است که آن را ثبت نمایید .این حوزه ها شامل ابزارات فنی و تجهیزات پزشکی ، جواهرات ، محصولات تزئینی و لوکس ، انواع ساعت ، وسایل برقی ، اتومبیل ها ، وسایل برقی ، طرح های نساجی و البسه و وسایل تفریحی و سرگرمی می باشد.

برای ثبت طرح صنعتی ابتدا باید اظهارنامه آن را تنظیم نمایید.در این زمینه کارشناسان ما در موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر می توانند شما را در انجام هرچه سریعتر و بهتر ثبت طرح صنعتی یاری نمایند.

مراحل ثبت طرح صنعتی :

  1. تنظیم اظهارنامه ثبت طرح صنعتی
  2. تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز به اداره مالکیت صنعتی
  3. تصویری از طرح درخواستی

در صورت تایید کلیه مدارک توسط کارشناس مربوطه آگهی ثبت منتشر می شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت طرح صنعتی :

  1. تهیه و تکمیل فرم طرح صنعتی
  2. تنظیم و ارائه اظهارنامه
  3. مدارک شناسایی متقاضی
  4. مدارک نمایندگی در صورتی که صاحب طرح دارای نماینده قانونی باشد.
  5. پنج نسخه گرافیکی از طرح در همه زوایا

زمان مورد نیاز برای ثبت طرح صنعتی :

زمان ثبت طرح صنعتی به تعداد طبقات مورد تقاضا بستگی دارد.اما به طور کلی تقریبا سه ماه و نیم زمان می برد.مدت اعتبار طرح صنعتی 5 سال می باشد.

هزینه ثبت طرح صنعتی :

هزینه ثبت طرح صنعتی را نمی توان به صورت دقیق گفت زیرا به تعداد طبقات و نوع طرح صنعتی و نوع محصول بستگی دارد.شما می توانید برای آگاهی از هزینه ها با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.