از جمله مواردی که از ممکن است پس از ثبت شدن شرکت نیاز به تغییر داشته باشد، نام شرکت می باشد. قوانین تغییر نام موسسه از قوانین تغییر نام شرکت تبعیت می کند.

ممکن است بنا به هر دلیلی مانند تغییر کردن فعالیت شرکت خود، تصمیم به تغییر نام شرکت گرفته باشید. در مرحله اول باید بدانید که نام جدیدی که قصد انتخاب آن را دارید باید منطبق بر قوانین اسم شرکت ها باشد و در صورت لزوم باید برای آن اقدام به اخذ مجوز کنید. در خصوص تغییر نام شرکت یا موسسه در استان البرز مجمع عمومی فوق العاده دارای صلاحیت می باشد.

ثبت تغییر نام موسسه در استان البرز

 

مراحل ثبت تغییر نام موسسه در استان البرز

برگزار شدن مجمع فوق العاده .

صورتجلسه ای جهت تغییر نام موسسه تنظیم شده و همه شرکای شرکت یا موسسه ضمن قید کردن میزان سهم خود آن را امضا می کنند.

براساس اساسنامه شرکت و قوانین آن باید تشریفات مخصوص به دعوت جهت تعیین اسم برای شرکت به درستی انجام شده و مدارک مورد نیاز ارائه گردد.

اگر تعداد شرکا موسسه بیش از 12 نفر هستند، تشکیل شدن هیئت نظار ضرورت پیدا می کند که امضای صورتجلسه به دست آنان انجام می شود.

میزان هزینه حق الثبت نام در مدت زمان سی روز تنها بوسیله یکی از شرکا و یا نماینده قانونی شرکت پرداخت می گردد. که می بایست فیش بانکی واریزی به همراه اصل صورتجلسه تغییر نام به واحد مربوط به تعیین نام تحویل داده شود.

بعد از تعیین شدن نام جدید و دریافت موافقت از مسئولین مرتبط و همینطور امضا شدن دفاتر ثبتی، باید صورتجلسه مذکور را به بخش پذیرش تحویل بدهند.

نکات مربوط به صورتجلسه تغییر نام موسسه در استان البرز

زمانی که هر یک از شرکا اقدام به امضا نمودن صورتجلسه می کنند، می بایست وکالت نامه رسمی یا فتوکپی برابر اصل آن را به همراه داشته باشند.

صورتجلسه ذکر شده باید در سه نسخه تنظیم شود، که تمامی اعضای هیئت مدیره آن را امضا می کنند. یک نمونه از این صورتجلسه ظرف مدت زمان سه روز پس از پذیرفته شدن در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، باید به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

پس از اینکه بارکد پستی در داخل سامانه ثبت شد، از طریق سامانه اینترنتی می توان تمامی اقدامات در خصوص پذیرش صورتجلسات را انجام داد.

باید توجه داشت که تمامی صورتجلساتی که بر روی سربرگ شخصیت های حقوقی تهیه شده باید با امضای اشخاص دارای سمت و مهر آنان ارسال شود.

دعوت از مجامع باید وفق اساسنامه شرکت و همراه با ارائه مستندات و در شرایط تشکیل شدن جلسه با حضور یافتن بیشترین تعداد از شرکا انجام شود.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.