برای شروع یک کسب و کار اولین قدم اخذ جواز کسب است که مطابق با قانون نظام صنفی کشوردریافت آن اجباری می باشد و همچنین اخذ این مجوز یکی از ارکان رونق اقتصادی وشروع یک کسب و کار موفق است؛ کرج یکی از کلانشهرهای ایران و همچنین مرکز استان البرز و مرکز شهرستان کرج است که در حال حاضر پس از شهرهای تهران و مشهد و اصفهان به‌ عنوان چهارمین شهر پرجمعیت ایران به‌ شمار می‌رود؛ کرج پس از تهران بزرگترین شهر مهاجرپذیر ایران است و با توجه به هزینه های پایین تر این شهر از لحاظ مسکن و دفاتر تجاری و اداری نسبت به تهران اخذ جواز کسب در کرج می تواند مفید واقع شود.

چنانچه قصد شروع یک کسب و کار در کرج را دارید و می خواهید اقدام به دریافت جواز کسب خود نمایید تا به صورت قانونی مشغول به فعالیت شوید و نیاز به کسب اطلاعات در رابطه با مراحل انجام این پروسه دارید کافی است با کارشناسان تکسفیر در تماس باشید تا شما را در این مسیر راهنمایی نمایند.

مراحل اخذ جواز کسب در کرج

 

  • در ابتدا باید گفت که دو راه برای دریافت جواز کسب وجود دارد؛ اول این که هر شغلی یک اتحادیه مربوط به خود را دارد که فرد متقاضی می تواند به آن جا مراجعه کرده و در خواست دریافت جواز نماید که در آخر به فرد یک رسید داده می شود که باید آن را نزد خود نگه دارد، دومین راه روش غیر حضوری است که در این روش متقاضیان می توانند به آدرس اینترنتی iranianasnaf.ir مراجعه کرده و در این درگاه اینترنتی در خواست خود را جهت اخذ جواز کسب ثبت نمایند.
  • پس از ثبت درخواست چه به صورت حضوری چه به صورت غیر حضوری، از طرف اتحادیه مربوطه یک بازرس جهت بازدید از محل کسب متقاضی فرستاده می شود که پس از انجام بررسی های لازم، تمام مشاهدات خود را به هیئت مدیره ابلاغ می نماید.
  • سپس در جلسه هیئت مدیره اتحادیه مربوطه در خواست متقاضی به همراه مشاهدات ابلاغ شده توسط بازرس مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه در بازه زمانی 15 روزه اعلام می گردد که در صورت موافقت با اعطای جواز به متقاضی، برای ادامه مراحل فرد باید تمامی مدارک مورد نیاز را فرد تکمیل کرده و ارائه دهد.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ جواز کسب در کرج

1-کپی تمام صفحات شناسنامه و کپی کارت ملی.

2-کپی کارت پایان خدمت، گواهی معافیت دائم یا گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت پزشکی و یا ارائه دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت در مدت اعتبار آن.

3-ارائه گواهی اشتغال به تحصیل.

4-سند مالکیت یا اجاره نامه: اجاره نامه رسمی به نام متقاضی حقیقی یا حقوقی- اجاره نامه عادی (با اخذ تعهد محضری) بنام متقاضی- مبایعه نامه به نام متقاضی- حكم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم سند اجاره- رسید پرداخت اجاره بهای معتبر- قرارداد اجاره محل كسب وکار با ادارات و سازمانهای دولتی، نهادها، شهرداری، شركت های تعاونی مسكن و شركتهای خاص صنفی، شركت های تحت پوشش سازمان های دولتی و نهادها.

5- پایان کار یا کاربری تجاری یا اداری یا کارگاهی صنعتی.

6- ارائه كپی آخرین مدرك تحصیلی و یا حداقل گواهی اتمام دوره دبستان و و یا مدرکی مبنی بر اینکه فرد سواد خواندن و نوشتن دارد.

7-شش تا دوازده قطعه عكس جدید رنگی 3×4، پشت نویسی شده.

8- ارائه فیش های واریزی.

9-برای اشخاص حقوقی ارائه کلیه مدارک شرکت اعم از آگهی تاسیس، روزنامه رسمی، آخرین آگهی تغییرات، اساسنامه و غیره الزامی است.

10-ارائه رضایت نامه شرکاء یا سهام داران مبنی بر اینکه جواز به نام یک نفر به نمایندگی بقیه افراد صادر گردد.

11- تابعیت از جمهوری اسلامی ایران.

12- افراد کمتر از 70 سال تمام می بایست گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهند.

13-ارائه گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر از مرکزی که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است.

14- ارائه سابقه کاربری محل کسب که نشان دهد اداری، تجاری یا کارگاهی است.

15- ارائه کارت و گواهی صلاحیت پزشکی و بهداشتی از وزارت بهداشت.

16-ارائه سند و مدرکی که نشان دهنده تشکیل پرونده مالیاتی و همچنین پرداخت مالیات باشد.

17- برای یکسری از مشاغل خاص مدارکی که نشان دهنده صلاحیت فنی آن ها باشد الزامی است.

18- تاییدیه از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.

نکته1: حداقل سن برای اخذ جواز کسب در کرج 18 سال تمام می باشد.

نکته2: اتحادیه ها موظف هستند ظرف مدت 15 روز پس از بررسی مدارک و مشاهدات بازرس نظر نهایی خود را اعلام نمایند؛ اعلام نکردن نتیجه در این بازه زمانی به منزله موافقت برای اخذ جواز کسب متقاضی قلمداد می شود.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ جواز کسب در کرج 

سوالات متداول در رابطه با اخذ جواز در کرج

✅ برای گرفتن جواز کسب در کرج کجا باید مراجعه کرد؟

دو راه برای دریافت جواز کسب وجود دارد؛ اول این که هر شغلی یک اتحادیه مربوط به خود را دارد که فرد متقاضی می تواند به آن جا مراجعه کرده و در خواست دریافت جواز نماید، دومین راه روش غیر حضوری است که در این روش متقاضیان می توانند به آدرس اینترنتی www.iranianasnaf.ir مراجعه کرده و در این درگاه اینترنتی در خواست خود را جهت اخذ جواز کسب ثبت نمایند.

✅ آیا داشتن سوء پیشینه مانع اخذ پروانه کسب می گردد؟

یکی از شروط اصلی اخذ جواز کسب عدم داشتن سوء پیشینه می باشد بنابراین داشتن سوء سابقه کیفری و در مواردی سوء سابقه حقوقی می تواند مانع از اخذ مجوز کسب شما گردد.

✅ آیا بازنشستگان و کارمندان می توانند جواز کسب اخذ نمایند؟

بله بازنشستگان و کارمندان بخش های خصوصی می توانند اقدام به اخذ جواز کسب در کرج نمایند ولیکن چنین امکانی برای کارمندان دولتی وجود ندارد.

خلاصه مطلب

شروع یک کسب و کار جدید در شهری مانند کرج می تواند مزیت های زیادی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی به دنبال داشته باشد زیرا که با توجه به هزینه های پایین این شهر از لحاظ مسکن و دفاتر تجاری و اداری نسبت به تهران برای شروع کار مقدار سرمایه اولیه کمتری نیاز است؛ از طرفی پس از اینکه تصمیم به شروع کسب و کار خود نمودید حتما می بایست اقدام به اخذ جواز کسب در کرج نمایید تا بتوانید بصورت قانونی مشغول به کسب درآمد شوید.

چنانچه از متقاضیان اخذ جواز کسب می باشید و برای طی کردن این مسیر به راهنمایی و مشاوره افراد مجرب نیاز دارید تا در این راه همراهی تان کنند، کافی است با کارشناسان تکسفیر از طریق شماره 021-88072626 تماس حاصل فرمایید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.