دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی

اگر در بازار کار مشغول به فعالیت هستید، ممکن است واژه کارت عضویت بازرگانی، به دفعات به گوشتان خورده باشد. اما بسیاری از صاحبان کسب و کار ها معنی دقیق اتاق بازرگانی و عضویت در آن را نمی دانند. کارت عضویت اتاق بازرگانی در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به شرح کاربردهای آن و تعریف کارت عضویت بازرگانی می پردازیم. برای اطلاع از نحوه دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

اتاق بازرگانی چیست؟

🔍 آگاهی از تعریف اتاق بازرگانی می تواند درک کارکرد کارت عضویت بازرگانی تسهیل کند. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که اتاق بازرگانی چیست و برای چه هدفی به کار می رود؟ ممکن است پس از دانستن مفهوم آن، به عضویت در آن علاقمند شوید پس با ماه همراه باشید.

اتاق بازرگانی شامل عده ای از بازرگانان است که به واسطه عضویت در این اتاق مزیت هایی برای آنها محاسبه می شود. اتاق بازرگانی زیرمجموعه ای از موسسات غیرانتفاعی است و به نوعی باعث هماهنگی میان بازرگانان میشود.

به عبارت بهتر بازرگانان برای ارتقا و پیشرفت در تجارت به هماهنگی با یکدیگر نیاز دارند که این مهم از طریق نهادی به نام اتاق بازرگانی صورت می گیرد. این مزیتی است که خارج از اتاق بازرگانی یا بدون آن وجود ندارد.

از مزیت های مهمی که اتاق بازرگانی برای بازرگانان حضور یافته در آن خواهد داشت سود مالی بیشتری است که به واسطه هماهنگی با یکدیگر بدست می آورند . اتاق بازرگانی به پیشنهاد وزارت اقتصاد تشکیل شد اما نهایتا این دولت بود که باید مجوز نهایی آن را صادر می کرد.

 اتاق بازرگانی چیست

 

 کارت عضویت بازرگانی

🔍 همانطور که بیان شد کارت بازرگانی مانند پل ارتباطی میان بازرگانان عمل می کند و سود مالی آن ها را افزایش می دهد اما ممکن است این سوال پیش بیاید که کارت عضویت بازرگانی چیست و چه ارتباطی با اتاق بازرگانی دارد؟

واضح است که هر کسی نمی تواند عضو اتاق بازرگانی شود و مجوز ورود به آن، نوعی کارت به نام کارت عضویت بازرگانی است و کسانی حق فعالیت در اتاق بازرگانی را دارند که این کارت را داشته باشند. شعبه های مختلفی از اتاق بازرگانی در شهرهای مختلف وجود دارد که از لحاظ فعالیت، فعال محسوب می شوند. شرکت در جلسات اتاق بازرگانی با داشتن این کارت برای بازرگانان و تجار امکان پذیر خواهد بود.

کارت عضویت بازرگانی تنها مجوز ورود اعضای آن به اتاق بازرگانی نیست و با مزیت هایی برای اعضای آن همراه است. اعضا می توانند با استفاده از این مزیت ها، کارهای مختلفی را انجام دهند به همین دلیل افراد زیادی خواهان عضویت در اتاق بازرگانی هستند. برای دریافت کارت عضویت در اتاق بازرگانی لازم است نسبت به ثبت نام خود در دفتر ثبت تجاری اقدام کنید.

نوع ثبت نام شما در این مرحله بسیار مهم است چرا که می توانید از دو طریق این کار را انجام دهید:

یکی از انواع ثبت نام، ثبت نام از طریق نام شرکت است. همچنین می توانید از طریق نام شخصی خود نیز ثبت نام را انجام دهید و محدودیتی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

یکی از نکات مثبت اتاق بازرگانی این است که حتی افراد با کسب و کارهای شخصی نیز این امکان را دارند که در آن عضو شوند. نکته دیگری که مطرح می شود مراحلی است که برای عضویت در چنین شرایطی باید پشت سر گذاشت.

گاهی ممکن است عضویت کارت بازرگانی ساده به نظر برسد اما پیچیدگی هایی نیز دارد به همین دلیل باید فردی که تجربه و مهارت کافی را دارد کار ثبت نام را انجام دهد چرا که چنین فردی با ریزه کاری های ثبت نام آشناست و از کارهایی که باید انجام دهد اطلاع کافی دارد.

کارت بازرگانی چیست؟ با ما در تکسفیر همراه باشید.

نحوه عضویت در اتاق بازرگانی

🔍 خبر خوب در خصوص عضوبت در اتاق بازرگانی این است که محدودیتی وجود ندارد. لازمه ی عضویت در اتاق بازرگانی تنها این است که مدارک خواسته شده که برای عضویت نیاز است را به اتاق بازرگانی تحویل دهید. بازرسان پس از بررسی مدارک شما و در صورت عدم بروز مشکل یا نقض، کارت عضویت بازرگانی را صادر خواهند کرد.

هر چه زمان شما برای جمع آوری مدارک کمتر باشد روند ثبت نام شما تسریع خواهد شد و کارت بازرگانی را زودتر دریافت می کنید. برای آنکه بتوانید در مدت کمتری مدارک خود را تکمیل کنید و تحویل دهید لازم است پیش از اقدام برای اخذ کارت عضویت از جزییات مدارک مورد نیاز مطلع باشید. در ادامه مدارکی که برای عضویت نیاز دارید شرح داده می شود پس ادامه مقاله را دنبال کنید.

راهنمای ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی

راهنمای ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی

 

📋 پیش نیازهایی قبل از تحویل مدارک اصلی وجود دارند که اطلاع از آنها ضروری است و نداشتن هر یک از این شرایط منجر به باطل شدن مدارک تحویلی می شود. بنابراین لازم است شرایط خود را با این شرایط تطبیق دهید چرا که کارت عضویت بازرگانی در صورت عدم رعایت این شرایط دریافت نخواهد شد. در صورتی که هر یک از این شرایط را ندارید می توانید پس از رفع کردن مشکل، دوباره اقدام کنید.

📋 خدمت سربازی برای دریافت کارت عضویت بازرگانی باید یا به پایان رسیده باشد و یا کارت معافیت آن دریافت شده باشد به عبارتی باید تکلیف خدمت سربازی مشخص باشد. کارت عضویت بازرگانی به افرادی که سربازی خود را بدون هیچ دلیلی نرفته باشند تعلق نمی گیرد.

📋 داشتن سن بالای 23 سال از دیگر شرایطی است که متقاضی باید حتما آن را دارا باشد در غیر این صورت از شرایط اولیه عضویت را نداشته و کارت به وی تعلق نمی گیرد.

📋 شرط بعدی، داشتن حداقل سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی است و تنها در این صورت است که شخص می تواند نسبت به دریافت کارت عضویت بازرگانی اقدام کند.

📋 تعیین محل فعالیت شما از دیگر شروط اولیه دریافت کارت عضویت بازرگانی است.

📋 شرکت یا هر فعالیت دیگری که در آن مشغول به کار هستید، باید به صورت قانونی به ثبت رسیده باشد و مدارک و اظهارنامه ی آن نیز برای اثبات این موضوع ارائه شود.

📋 اگر علاقمند به عضویت در اتاق بازرگانی هستید، فی الفور برای باز کردن یک حساب جاری اقدام کنید چرا که یکی دیگر از شروط عضویت در اتاق بازرگانی، داشتن حساب جاری است.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی

مدارکی که برای عضویت در اتاق بازرگانی مورد نیاز هستند به شرح زیر می باشند:

☑ کپی شناسنامه و کارت ملی

☑ گواهی عدم سو سابقه

☑ ارائه کارت پایان یا معافی خدمت

☑ دو قطعه عکس 3*4

☑ تکمیل فرم تعهد نامه و ارائه امضا

☑ کپی از آخرین مدرک تحصیلی(حداقل مدرک مورد نیاز، دیپلم است)

☑ پرداخت هزینه مورد نیاز برای عضویت و ارائه فیش

برای اطلاع از نحوه تمدید کارت بازرگانی، کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

در صورتی که از مفهوم اتاق بازرگانی و نحوه دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی اطلاعات کافی را ندارید، با مطالعه دقیق مطلب بالا، جزئیات کافی را در این خصوص کسب خواهید کرد. ما در این مقاله به شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت این کارت پرداختیم. در صورت وجود هرگونه سوال، می توانید با کارشناسان تکسفیر تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود پی دی اف مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.