شرایط اخذ نمایندگی برند شرکتهای خارجی در ایران

برند به نماد و آرم و مجموعه ای از اشکال گفته می شود که در مورد یک سازمان و شرکت اطلاعاتی را منتقل می کنند و باعث ایجاد تمایز بین یک محصول با محصولات دیگر می شود و یا به عبارتی یک برند باعث شناخته شدن یک شرکت و جذب مشتری می شود و در بازاریابی برای محصول مورد نظر تاثیر بسیار زیادی دارد .

کنوانسیون پاریس :

کنوانسیون پاریس به علت سوء استفاده از برند ها و علامت های تجاری توافقنامه ای را ایجاد کرد که این توافقنامه توسط برخی از کشور ها به امضا در آمد و مورد قبول آنها واقع شد که مطابق با این توافقنامه کشور هایی که عضو آن هستند می توانند علاوه بر ثبت برند در کشور خود از حمایت بین المللی ثبت برند نیز برخوردار شوند . به همین دلیل بیشتر برند های معروف جهان با وجود این کنوانسیون دارای حمایت جهانی هستند .

مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران افراد می توانند در رابطه با دریافت نمایندگی برای برند های خارجی در ایران اقدام کنند که برای این کار افراد باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنند و مراحل اداری مربوطه را مطابق با قوانین طی کنند . از جمله کارهایی که یک شخص بعد از مراجعه به اداره ثبت شرکت ها برای دریافت نمایندگی برند های خارجی باید انجام دهد انتخاب یک نام تجاری برای نمایندگی است که این نام باید با نام برند اصلی یکسان باشد . در ادامه بعد از طی کردن مراحل ثبت برند در اداره ثبت شرکت ها و دریافت تاییدیه از متخصصین اداره ثبت شرکت ها باید هزینه های مربوط به این کار در همین مرحله پرداخت گردد .

برای ثبت برند های خارجی در ایران شرایطی وجود دارد که از قبیل زیر می باشد :

1-    برند خارجی مورد نظر باید برای کالاهای خود خدمات پس از فروش ارائه دهد .

2-    عملیات اجرایی بین شرکت خارجی و افراد ایرانی که قصد ثبت نمایندگی را دارند باید طبق قرارداد مربوطه انجام شود .

3-    زمینه هایی که شرکت خارجی مطابق با آنها قصد سرمایه گذاری در ایران را دارد باید مورد بررسی قرار گیرد .

4-    چنانچه قصد ایجاد شعبه در کشورهای ثالثی نیز وجود داشته باشد باید برای انجام این کار با شرکت های فنی و مهندسی همکاری به عمل آید .

5-    ثبت برند خارجی در ایران باید به گونه ای باشد که باعث افزایش صادرات غیر نفتی کشور شود .

6-    همچنین ثبت برند باید به گونه ای باشد که باعث انتقال دانش فنی و خدمات فنی و مهندسی شود .

7-    فعالیت هایی که از طرف نهادهای دولتی دارای مجوز های قانونی هستند باید توسط ثبت برندهای خارجی انجام شود . مانند : بازاریابی

در انتها چنانچه در رابطه با شرایط اخذ نمایندگی برند شرکتهای خارجی در ایران نیاز به مشاوره و راهنمایی داشته باشید می توانید با موسسه حقوقی تکسفیر واقع در استان البرز تماس حاصل فرمایید تا متخصصان و مشاورین این مجموعه شما را به بهترین شکل ممکن یاری دهند .

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.