ثبت برند کنسرو عدس

فعالیت در صنایع غذایی دنیای گسترده ای دارد و جزو مواردی است که ثبت برند آن در قوانین تعریف شده و اجباری می باشد.

در چند وقت گذشته به دلیل دسترسی کمتر مردم به گوشت و اطلاع از ارزش غذایی بالای عدس، تولیدات و عرضه کنسرو عدس مورد استقبال واقع شده است.

اگر شما جزو تولیدکنندگان کنسرو عدس هستید، باید در مراحل اولیه فعالیت خود اقدامات لازم جهت ثبت برند تولید کنسرو عدس را انجام دهید.

عدس یکی از محصولات کشاورزی مغذی و پر خاصیت است که مصرف آن برای حفظ سلامتی در گروه های سنی مختلف توصیه می شود.

از خاصیت های عدس می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موثر در کاهش وزن بدن
  • کاهش دهنده کلسترول خون
  • تقویت کننده دستگاه ایمنی بدن
  • در حفظ سلامتی، جوان ماندن و شادابی پوست موثر است.
  • منبع غنی آهن است و در پیشگیری از کم خونی تاثیرگذار می باشد.
  • منبع اسید فولیک است و مصرف آن به مادران باردار توصیه می شود.
  • منبع غنی آنتی اکسیدان است و در پیشگیری از مبتلا به سرطان موثر می باشد.
  • و ...

ثبت برند تولید کنسرو عدس:

ثبت برند بطور کلی امری الزامی نمی باشد ولی چهار دسته از گروه بندی کالاها هستند که دولت ثبت برند آنها را اجباری اعلام کرده است و کنسرو عدس نیز جزو آنها می باشد.

طبقه بندی مربوط به ثبت برند موادغذایی به دلیل اهمیت بالایی که دارد، نسبت به سایر طبقه بندی ها بیشترین متقاضی را در سطح کشور دارد.

مزیت های ثبت برند تولید کنسرو عدس:

  • اگر شرکتی اقدام به تولید کنسرو عدس غیر استاندارد و بعضا غیر بهداشتی کند و از برند محصولات شما استفاده نماید، در صورتیکه ثبت برند انجام داده باشید می توانید اقدام قانونی انجام داده و از فرد خاطی شکایت کنید.
  • بیشترین تبلیغاتی که در رسانه ها انجام می شود مربوط به موادغذایی می باشد، چون موجب ماندگار شدن یک برند در ذهن شده و مخاطب را تشویق به خریداری و مصرف محصولات مذکور می نماید. با ثبت برند کنسرو عدس می توانید بطور گسترده و فراگیر در رسانه ها تبلیغات انجام دهید.
  • اگر کنسرو عدس تولید شده توسط کارخانه تولیدی شما، از کیفیت بالا، قیمت مناسب و بسته بندی شکیل برخوردار باشد، پس از ثبت برند، مردم می توانند مقایسه ای صحیح بین محصولات شما و سایر رقبا داشته باشند.
  • از طریق ثبت برند می توانید در بازار اعتبار کسب کنید و از حمایت های مالی همچون تسهیلات بانکی، وام، سرمایه گذاری و ... برخوردار شوید.

مراحل ثبت برند تولید کنسرو عدس:

نام مناسبی برای برند کنسرو عدس در نظر بگیرید، این نام نباید قبلا ثبت شده باشد و حتی مشابهت با سایر برندهای ثبت شده در سامانه داشته باشد.

برخی تصویر می کنند اگر نام برندی قبلا در طبقه بندی 3 ثبت شده، دیگر قابل ثبت در طبقه بندی های دیگر نشان تجاری نمی باشد، در صورتی که این تفکر صحیح نیست.

نامی که شما برای برند انتخاب می کنید اگر قبلا در طبقه بندی های دیگر ثبت شده باشد، مشکلی ندارد. نباید در طبقه بندی مدنظر شما ثبت شده باشد.

مدارک ثبت برند کنسرو عدس شامل موارد زیر می باشد، مدارک را تهیه نمایید.

کپی شناسنامه و کارت ملی، تصویر برند در سایز 10*10، کپی مجوز فعالیت در زمینه صنایع غذایی، کارت بازرگانی (وجود حروف لاتین در نشان تجاری)، کپی آگهی روزنامه تاسیس و تغییرات (اگر متقاضی ثبت برند شرکت باشد.)

به سامانه (سایت) اداره مالکیت معنوی وارد شوید و از نام برندی که انتخاب کرده اید استعلام بگیرید.

پس از اینکه اطمینان کسب کردید که برندی با این نام تاکنون ثبت نشده است، اظهارنامه را پر نمایید.

اسکن مدارکی که تهیه کرده اید را در سایت بارگذاری کنید.

پس از مراحل فوق، نام نشان تجاری از سمت کارشناسان اداره مالکیت معنوی مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه از طریق سامانه اعلام می گردد.

در صورت پذیرش، باید مدرکهایی که آماده کرده و در سیستم آپلود کرده اید را به صورت فیزیکی به سازمان ارسال نمایید.

سپس هزینه دو مرحله چاپ روزنامه رسمی و حق ثبت برند (نشان تجاری) را پرداخت نمایید.

چاپ آگهی ثبت برند در دو نوبت و با فاصله ی یک ماهه در روزنامه رسمی انجام می شود تا افرادی که نسبت به ثبت برند شاکی هستند شکایت خود را اعلام کنند.

پس از کلیه مراحل جهت ثبت برند، گواهینامه ثبت نشان تجاری کنسرو عدس با اعتبار 10 سال صادر می گردد.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.