ثبت برند در کردستان

ثبت برند در کردستان از امور ضروری در ایجاد شغل مناسب می باشد چراکه با ثبت برند می توانید تولیدات و فعالیت های خود را در سطح شهر و کشور و حتی کل جهان گسترش دهید و شناخته شوید.

همچنین با ثبت شرکت در کردستان شما می توانید حوزه فعالیت کاری خود را توسعه ببخشید و در چارچوب قانون به فعالیت خود ادامه دهید و همچنین می توانید در سراسر کشور شعبه ایجاد نموده و موجب گسترش محصولات و یا خدمات خود در سراسر کشور شوید.

استان کردستان یکی از استان های کشور ایران می باشد و مرکز آن شهر سنندج است که در غرب کشور قرار دارد و جمعیتی بالغ بر بیش از یک میلیون نفر را دارا می باشد.ما میتوانیم شما را به نحو احسنت به سمت موفقیت راهنمایی کنیم و تجربه ی خود را در زمینه ی ثبت برند در اختیار شما بگذاریم

ثبت برند

موقعیت اقتصادی اجتماعی در این شهر از نظر اقتصاد کشاورزی از مناطق قابل توجه و از نظر دامپروری نیز یکی از قطب‌های اساسی دامداری کشور محسوب می شود.

فعالیت های صنعتی استان کردستان بسیار محدود می‌باشد، ولی به طور کلی صنایع این استان به دو گروه ماشینی و دستی دسته بندی می شوند که صنایع ماشینی آن شامل بر صنایع کانی غیرفلزی، چرم و نساجی، شیمیایی، غذایی، برق و الکترونیک می‌باشد و نیز صنایع دستی آن مشتمل فرش بافی، گلیم‌بافی، نساجی و ... می‌باشد.

از عمده ترین شغل های تامین کننده اقتصاد مردم قاچاق می باشد که برای کاهش این نوع شغل می بایست افراد سرمایه گذار و یا افرادی که در حوزه تولید محصول و خدماتی زمینه تخصصی دارند همکاری به عمل آید و در جهت تاسیس و ثبت برند قدم بردارند

تا مشکل اشتغال در این استان برطرف شود و شهرک های صنعتی در 20 کیلومتری شهر احداث نمایند تا افراد بسیاری را در داشتن شغل ایجاب کند و جوانان شغل مناسبی در جهت تولیدات داخلی و خدماتی کشور داشته باشند.

شرایط ثبت برند در کردستان

علامت تجاری باید از خلاقیت و نوآوری برخوردار باشد.به عبارت دیگر می توان گفت علامت تجاری نباید تکراری و یا مشابه علایم مستعمل قبلی باشد.

علامت تجاری باید بنحوی طراحی، ترسیم و تعیین می شود که موجب خطا، اشتباه، فریب و گمراهی مخاطب و مشاهده کننده نگردد.

علامت تجاری نباید طوری ترسیم گردد که در نظر مشتری ایجاد اشتباه کرده و وی را در تشخیص و تمییز علامت تجاری دیگر که قدری با هم مشابهت دارند، دچار سردرگمی و انتخاب نادرست کند.

ایجاد اشتباه در نظر مشتری گاه ممکن است با انتخاب نام منطقه ای خاص به عنوان علامت تجاری برای کالایی مشخص که در اصل بین کالا و آن منطقه ارتباطی وجود ندارد ، صورت پذیرد به نحوی که مصرف کننده به تصور اینکه کالا متعلق به آن منطقه است راجع به نوع و مبدا جنس دچار اشتباه شده و در انتخاب و خرید کالا گمراه گردد.

بدیهی است متصدی ثبت از ثبت طرح ها و نشان هایی که آرم و علامت شرکت و موسسه دیگری را تداعی نمایند خودداری بعمل می آورند.

همچنین، علامت تجاری یک شرکت باید در میان علایم شرکت های مشابه، مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی بسهولت تمیز داده شود.

مراحل ثبت برند در کردستان

اولین اقدام جهت ثبت برند ، انتخاب نام برند است. مشاورین ما در ثبت برند تکسفیر از نام پیشنهادی شما استعلام گرفته و شما را در انتخاب نامی متمایز همراهی خواهند کرد.

پس از انتخاب نام برند، مراحل ثبت برند در کردستان به قرار ذیل است :

_ تکمیل فرم مربوطه در سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir  

این مراحل شامل اطلاعات مالک ، مشخصات دریافت کننده ابلاغیه ، بارگذاری ضمائم اظهارنامه ، بازبینی تمامی اطلاعات و ضمائم بارگذاری شده برای حصول اطمینان از صحت اطلاعات ، پرداخت هزینه ثبت اظهارنامه می باشد.

- دریافت رمز اظهارنامه و کد پیگری

_ بررسی اولیه توسط کارشناس مربوطه بعد از واریز هزینه اظهارنامه پرونده. ( پس از تکمیل اطلاعات در سامانه پاسخ اداره ممکن است یکی از سه وضعیت اخطار نقص / رد پرونده / آگهی نوبت اول باشد. در حالت آگهی نوبت اول یعنی اشکالی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید. )

- ارائه مدارک به اداره مالکیت معنوی

- پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول

در صورتی که تا سی روز پس از انتشار آگهی نسبت به علامت مورد تقاضا اعتراضی به عمل نیاید می توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام نمود.

مدارک لازم جهت ثبت برند

 

وکالت نامه رسمی ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی یا وکیل به عمل آید .

ارائه مجوز فعالیت در حوزه مربوط به ثبت علامت بنا به تشخیص مرجع ثبت

مدارک احراز هویت متقاضی یا همان مدارک شناسایی

رسید بانکی مربوط به پرداخت هزینه های قانونی

ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10×10 سانتی متر باشد الزام دارد .

اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر با همین اندازه و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد ، ارائه می گردد.

در صورت سه بعدی بودن علامت ، ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی است را تشکیل می دهد ، الزامی است .

مدارک مربوط به حق تقدم را باید در صورت تمایل همزمان با اظهارنامه ثبت یا همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنید .

 

هر گاه علامت ثبت شده، ظرف سه سال از تاریخ ثبت آن ، از طرف صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او ، بدون عذر موجه ، مورد استفاده تجاری در ایران یا در خارجه قرار نگیرد، هر ذی نفعی می تواند ابطال آن را از دادگاه درخواست نماید.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.

همکاران ما در ثبت شرکت تکسفیر، با افتخار در خدمت شما خواهند بود.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.