ثبت برند در پاکدشت

شهرستان پاکدشت شهری در جنوب شرقی استان تهران واقع می باشد.با توجه به این که شهرستان پاکدشت از نظر جمعیتی دارای بیش از 350 هزار نفر می باشند ساکنین شهرستان پاکدشت می توانند با تشکیل کسب و کار و ایجاد کارآفرینی و ثبت برند در شهر پاکدشت در تمامی زمینه های مختلف که یکی از موارد اصلی بسیاری از شرکت ها و اشخاص می باشد پیشرفت نمایند.

هنگامی که شما در شهرستان پاکدشت تصمیم به آغاز کسب و کار و کار آفرینی می نمایید و یا قصد تولید کالا یا محصولی را دارید بهتر است که در ابتدا یک نام یا یک عنوان تجاری برای کالا یا محصول خود برگزینید تا محصول شما در بین مردم شناخته شود و اینکه مصرف کننده محصول، کالای تولیدی شما را از بین شرکت های دیگر بتواند بشناسد.

و بتوانید در صورت موفقیت در تولید کالای خود از مزیت های بسیاری نیز جهت ثبت برند بهره مند شوید برای این کار می توانید به موسسه حقوقی تکسفیر ما مراجعه کنید تا یک ثبت برند در پاکدشت، ثبت تغییرات شرکت، تغییرات شرکت بهترینی جهت پیشرفت کاری خود تجربه نمایید

 

صنایع و معادن شهرستان پاکدشت

وجود کارگاه های صنعتی و کارخانه های پارچین و دیگر تولیدی و کوره های آجرپزی در منطقه پاکدشت، موجب اشتغال زایی و کسب درآمد هزاران نفر از اهالی مردم شهرستان پاکدشت شده است .

به غیر از کارخانه های پارچین که به سازمان صنایع دفاع تعلق دارد ، فهرست بقیه شرکت های موجود و کارگاه های تولیدی به شرح زیر نام برده شده اند :

رنگ سازی ایفل

ملامین ایرامین

کارخانه سیم سازی ، کارخانه های کفش ، لاستیک سازی ، آلومینیوم سازی و ریخته گری و کارخانه تولید ماکارونی و کارگاههای صنعتی اکساید و

کارخانه نیوارد (درب و پنجره سازی)

در مسیر رودخانه جاجرود معدن شن و ماسه متعددی را دارا می باشد که به طور مکانیکی و فیزیکی مورد استخراج و بهره برداری قرار می گیرد.

یک معدن سنگ گچ واقع در شمال روستای توچال و معدن سنگ آهک در جنوب روستای ذکر شده وجود دارد که مورد بهره برداری و استخراج توسط شرکت کل معادن ایران می باشند.

نکات ثبت برند در پاکدشت

برای ثبت برند تصویر برند را ثبت کنید ومراحل ثبت برند را طی کنید و آن را ثبت کنید

قبل از اینکه برند خود را افشا کنید مراحل ثبت برند را طی کنید و آن را ثبت کنید .

انتخاب کردن برند خود در ثبت برند به عنوان نام تجاری بسیار مهم است و انجام مراحل ثبت برند برای یک شرکت تجاری بسیار حائز اهمیت است

و در آخر هر آنچه تغییرات را در برند هست را ثبت کنید .

افرادی وجود دارند که به طور عمدی و یا سهوی از ثبت برند شما سوئ استفاده کرده به همین دلیل شرکت خود را ثبت کرده اگرچه ثبت برند لازم نمی باشد اما به واسطه آن می توانید مالک بودن برند خود را به اثبات برسانیدو یک تبلیغ بکر و عالی از محصول داشته باشید و بازخورد مالی خوبی داشته باشید .

برند که ثبت شده است را نمی توان به غیر انتقال داد و به مدت ده سال اعتبار خواهد داشت و بعد از گذشت این مدت می توانید باید دوباره اقدامات لازم را جهت ثبت انجام دهید و در غیر اینصورت شخص دیگری می تواند اقدام به ثبت کرده و حق انحصار علامت برداشته شود .موسسه ی حقوقی تکسفیر شما را در ثبت برند یاری می کند و در انجام مراحل ثبت برند در کنار شماست. و شما را یاری می کند.

لزوم ثبت برند

در یک کسب و کار حرفه ای داشتن برند جزء پایه های اصلی آن کسب و کار می باشد. یک کسب و کار معتبر برای افزایش اعتبار خود باید به داشتن یک برند و ثبت برند ماندگار فکر کند، چون با این عمل هم در ذهن مردم جا گرفته و ماندگار می شود و در این صورت از سو استفاده از آن جلوگیری می شود. زمانی که ثبت برند انجام می شود، برای جلوگیری از سو استفاده باید قواعد و قوانین مربوط به برند را بداند تا نگران پیشامدهای قانونی و سواستفاده از نام تجاری خود نباشد.

ثبت برند دراداره مالکیت صنعتی جهت حفظ نام تجاری اختصاصی از سوء استفاده و کپی دیگران بسیار مهم و حتی واجب است. با ثبت برند، خدمات و کالای خود را از خدمات و کالاهای مشابه می توانید متمایز کنید. صاحب آن حق انحصاری پیدا کرده و می تواند از کسانی که خدمات و تولید کالای مشابه خود را با برند کاملا مشابه و گمراه کننده ارائه می دهند شکایت و جلوگیری کند.

در حالی که اگر برند شما ثبت نشده باشد و سایر رقبا از برند تجاری شما به صورت عین یا مشابه سوء استفاده نمایند امکان هیچگونه پیگیری قانونی و شکایت وجود نخواهد داشت در واقع ثبت برند فقط به نفع مالک آن نیست بلکه به نفع اقتصاد و حتی مصرف کنندگان هم می باشد.

پس زمانی که برند شخصی به ثبت می رسد شخص نسبت به اشخاصی که برند خود را به ثبت رساندند اما بدون استفاده مانده است می توانند به صورت موقت یا دائم امتیاز استفاده آن را به شخص ثالث داده و از این طریق کسب درآمد کند.

پس ثبت قانونی برند برای دارندگان آن بسیار واجب و ضروری است و ازخسارتهای مالی و معنوی جلوگیری می‌نماید.

برندی که به ثبت می رسد دارای گواهی ثبت برند انحصاری می باشد.مدت اعتبار این گواهی ثبت برند 10 سال است. پس از پایان 10 سال می بایست نسبت به تمدید برند خود اقدام کنند، در غیر این‌صورت پس از گذشت مدت حداکثر 6 ماه انحصار ثبت برند برداشته خواهد شد و دیگران قادر به ثبت آن برند به نام خود خواهند بود.

برای ثبت همزمان چند برند جداگانه، برای هر کدام باید به صورت جداگانه اظهارنامه تنظیم و به اداره ثبت مالکیت صنعتی تسلیم نمود

تغییرات نشانی صاحب برند فقط در صورتی اعتبار و رسمیت خواهد داشت که به ثبت رسیده باشد.

ثبت برند غیرقانونی

ثبت برند با توجه به قوانین هرمکانی شرایط و محدودیت های خاص خودش را دارد

واژه های انتخابی عام و توصیفی نباشند .

خلاف نظم عمومی و اخلاق و گمراه کننده نباشد .

تشخیص كالاها يا خدمات تولید شده از کالاها و خدمات تولید شده ی دیگر امکان پذیر نباشد.

از نظر خصوصیات و شرایط جغرافیایی مراکز تجاری و عموم را گمراه نکند.

مانند آن یا مشابه وجود نداشته باشد.

برای ثبت برند تاریخ تقاضای ثبت آن هم بسیار مهم است.اگر یک برند تجاری هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد متقاضی ای که تاریخ تقاضای آن ارجعیت داشته باشد اجازه ی به ثبت رساندن آن را دارد.

مدارک ثبت برند در پاکدشت

ثبت برند در پاکدشت برای شخص حقیقی

اگر برند انتخاب شده لاتین باشد نیاز به کارت بازرگانی دارد

جواز ثبت برند یا پروانه کسب

کپی شناسنامه و کارت ملی

تصویر برند به ابعاد 6در6 به تعداد 12عدد

دربرگه ای جدا توضیحی دریاره آن طرح و اثبات وجود آن در فرهنگ لغات

ثبت برند در پاکدشت برای شخص حقوقی

مدارک شرکت و روزنامه آگهی تاسیس آن

کپی شناسنامه و کارت ملی شخصی که در شرکت دارای حق امضا باشد

تصویر برند به ابعاد 6در6 به تعداد 12عدد

جواز کسب

دربرگه ای جدا توضیحی دریاره آن طرح و اثبات وجود آن در فرهنگ لغات

اگر برند انتخاب شده لاتین باشد نیاز به کارت بازرگانی دارد،

در چه شرایطی به ثبت برند اعتراض می شود؟

اگرشخصی یک برند تجاری را ثبت کرده باشد و پس از مدتی متوجه شود که شخص دیگری برند تجاری عین یا مشابه آن را به ثبت رسانده است به دلیل به اشتباه افتادن مصرف کنندگان آن برند شخص می تواند به ثبت آن برند اعتراض کند.

صاحب ان برند برای اعتراض خود باید تا 30روز از تاریخ انتشار آگهی تقاضای ثبت برند و یا روزنامه ثبت برند، به صورت کتبی اعتراض خود را به اداره مالکیت صنعتی تسلیم کند.اعتراض آن شخص به مدت ده روز از اداره مالکیت به متقاضی ثبت آن برند به صورت اخطاریه ابلاغ می شود که پس از این ابلاغ دو حالت وجود دارد :

یا متقاضی پس از اعتراض از ثبت برند خود انصراف می دهد که باید انصراف خود را به صورت کتبی به اداره مالکیت صنعتی اعلام و تقاضای لغو کند.

یا متقاضی پس از اعتراض از ثبت برند خود دست نمی کشد که این کار او به شخص معترض ابلاغ می شود و آن شخص باید به دادگاه حقوقی مراجعه کند و طی مدت زمان 60روز گواهی اعتراض خو در دادگاه را باید به اداره مالکیت ببرد تا ثبت آن برند تا رای دادگاه متوقف شود و در صورت مراجعه هر دو فرد به دادگاه حقوقی تهران دادخواست ابطال ثبت آن برند تجاری صادر می شود..

اما اگر مالک اقدامات لازم را برای پیگیری به عمل نیاورد و گواهی های لازم را به دادگاه حقوقی و اداره مالکیت ارائه ندهد متقاضی جدید می تواند با ارئه مدارکی که ثابت کند این برند تجاری معترضی نداشته برند را به نفع خود ثبت کند با ثبت برند خود موفقیت را تجربه کنید.

اما با تمام این تفاسیر می توان برند تجاری را در چارچوب قوانین به شخص دیگر انتقال داد که یه شرح زیر است :

شماره برند ثبت شده

نام، مشخصات و محل اقامت مالک جدید

در صورتی که مالک شخص حقوقی باشد، مشخصات نماینده قانونی مالک

لازم است جهت انتقال برند تجاری، سند رسمی انتقال و وکالتنامه رسمی ( اگر انجام امر انتقال به وکیل سپرده شده باشد) و پروانه مالکیت انحصاری ضمیمه اظهارنامه انتقال مالکیت گردد

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.