ثبت برند در خمینی شهر

یکی از شهرهای استان اصفهان در مرکز ایران خمینی‌شهر یا همایون شهر است. و از سومین شهر پر جمعیت استان پس از اصفهان و کاشان به شمار می آید. ثبت برند در خمینی شهر یکی از اموری است که با تاسیس برند همراه بوده و جهت رسیدن به دستاوردهای بیشمار می بایست برند خود را به ثبت برسانیم تا بتوانیم شامل امتیازات دولت شده تا از مزایای آن بهره مند گردیم.

که این شهر از نظر کشاورزی درسالهای نه چندان دوریکی ازتولیدکنندگان اصلی گلابی درسطح استان وکشور ایران بود. باغ داران این شهرعلاوه برشاه میوه، گلابی دوفصله وانواع دیگرگلابی محصولی منحصربه فرد و بومی به نام سیبری تولید می‌کنند

این میوه خوشمزه، آبدار، تردوباطعم گلابی است که رایحه سیب راهمراه داد. همچنین این شهر از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گل، انواع کاکتوس ومحصولات گلخانه‌ای می‌باشد از جمله پرورش گل شب بو می توان نام برد، به طوری که بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور دراین شهر واقع است.

خمینی شهر از بزرگترین شهرهای استان اصفهان بوده و از نظر موقعیت علمی دانشگاهی و صنعتی قابل توجه می‌باشد. و فارق التحصیلان این شهر می توانند با سرمایه گذاران با توجه به حرفه و تخصص خود به تاسیس و راه اندازی یک برند بپردازند و فرصت شغلی مناسبی را برای خود و سایر فارق التحصیلان ایجاد کنند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر ازبزرگترین وپرافتخارترین دانشگاه‌های آزادایران بابیش از۱۰۰۰۰ دانشجو می‌باشد. همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی وتحقییقاتی استان اصفهان واولین پارک رشد علم وفناوری یونسکو درخاورمیانه می باشد و و جود سایر دانشگاه های برتر دیگر.

از صنایع خمینی شهر می‌توان سنگبری، موزائیک سازی، خاتم کاری، قلمزنی، تولیدی ظرف ملامین، نساجی، دباغی، حوله بافی و کشاورزی را نام برد که بیشتر کارخانه‌های سنگبری در شهرک صنعتی محمودآباد و شهرک صنعتی دوشاخ واقع می باشند که از شهرتی جهانی برخوردار هستند(پایتخت سنگ ایران).

ثبت برند

شما برای اینکه بتوانید در زمینه های خاص و در حوزه های مختلف اقدام به ثبت برند کنید باید تعریفی کلی از ثبت برند را بدانید

علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد.

علامت جمعي يعني هر نشان قابل رؤيتي كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا ياخدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي‌كنند متمايز سازد.

نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقيقي ياحقوقي باشد.

مزایای ثبت برند                                                             :

مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.

شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند.

ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها هستند.

اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند.

جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند.

ممکن است دارائی ازرشمند کسب و کار باشند

شرکت‌ها را تشویق می‌کنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه‌گذاری کنند.

ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.

پس از ثبت برند طبق قانون ثبت برند شخص یا شرکت حق انحصاری پیدا میکند، بموجب آن می‌توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت برند که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه برندشما هستند جلوگیری نماید.

اگر برندثبت نشود، شرکت‌های رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازه‌ای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایه‌گذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است بی ارزش شود و به هدر رود.

اگر یکی از رقیبان از برندیکسان یا مشابه برنداستفاده کند، ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به همان شرکت است و در نتیجه کالای رقیب را خریداری کند. این امر نه تنها سود شخص/شرکت را کاهش خواهد داد و مشتریان را گمراه خواهد کرد بلکه به شهرت و وجهه آسیب خواهد زد بخصوص اگر محصول رقیب کیفیت نازلی داشته باشد.

مدت اعتبار ثبت برند ده سال از تاريخ تسليم اظهارنامه ثبت آن مي‌باشد. اين مدت با درخواست مالك آن براي دوره‌هاي متوالي ده ساله با پرداخت هزينه مقرر، قابل تمديد است‌.

يك مهلت ارفاقي شش ماهه كه از پايان دوره شروع مي‌شود، براي پرداخت هزينه تمديد، با پرداخت جريمه تأخير، درنظر گرفته مي‌شود.

نشانه های علامت تجاری:

برای نشان دادنِ مدعی یک برند بودن شرکت‌ها یکی از سه نماد زیر را استفاده می‌کنند:

استفاده از این نماد پس از یک لوگو یا عبارت به رقبا هشدار می‌دهد که شما مدعی این نماد یا عبارت برای خودتان شده‌اید، اما مجبور نیستید که حتی به صورت رسمی برای آن درخواست بدهید.

فقط نام‌های تجاری که به صورت رسمی توسط دفتر ثبت نام‌های تجاری اعطا شده باشند می‌توانند از نماد ® که نشانه‌ی برندثبت شده است استفاده کنند.

شرکت‌هایی که خدمات می‌فروشند، نه محصولات، این اختیار را دارند که از لوگوی علامت خدمات استفاده کنند، اما اکثرا برای راحتی به جای آن از ™ استفاده می‌کنند.

علامت تجاری

علامتی که بتواند کالا ها را از یکدیگر جدا کند و آنها را متمایز کند برندیا برند نام داردمی توان گفت که برنديعني هر نشان كه بتواند هم كالاها و هم خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد و جدا کند علامت جمعي نیز يعني هر نشان كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا ياخدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي‌كنند متمايز سازد

نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقيقي ياحقوقي باشد.

مزیت های ثبت برند

اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند.

جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند.

ممکن است دارائی ازرشمند کسب و کار باشند

شرکت‌ها را تشویق می‌کنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه‌گذاری کنند.

ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.

تضمین می‌کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.

شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند.

ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها هستند.

مدت اعتبار قانونی ثبت برند

مدت اعتبار ثبت برند ده ساله می باشد. اين مدت با درخواست مالك آن براي دوره‌هاي متوالي ده ساله با پرداخت هزينه مقرر، قابل تمديد است‌. يك مهلت ارفاقي شش ماهه كه از پايان دوره شروع مي‌شود، براي پرداخت هزينه تمديد، با پرداخت جريمه تأخير، درنظر گرفته مي‌شود.

02632401712

09125934724

موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر

با ما در تماس باشید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.