ثبت برند در مازندران

شهر مازندران از جمله استانهایی می باشد که از لحاظ موقعیت جغرافیایی و از لحاظ مهاجر پذیرترین از جمله با دارا بودن از جاذبه های گردشگری فراوان، بهترین فرصت برای ایجاد شغل و کارآفرینی به شمار می رود سرمایه گذاران و افراد متخصص می توانند

جهت سرمایه گذاشتن در این استان با ثبت برند در مازندران، کسب اعتماد از مردم نمایند و کیفیت محصول و یا خدمات خود را افزایش دهند تا مردم و ارگان های دولتی اطمینان کسب نمایند و با شرکت در مزایدات عمومی و دولتی پیروز گشته و برنده مناقصات گردند و سود هنگفتی را از آن خود و سایر صاحبان شرکت و کارکنان شرکت نمایند

 برای انجام امور ثبتی خود با ما در ارتباط باشید این استان به دلیل هم‌مرز و هم جوار بودن با استان‌های گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین و گیلان موقعیت مناسبی جهت حمل و نقل آسان و تبلیغات گستره فعالیت کاری خود به حساب می آید.

این استان یکی از پرجمعیت ترین منطقه از کشور ایران ب شمار می رود و 22 شهرستان را دارا می باشد.

ثبت برند

همچنین برخوردار بودن این استان، از میراث فرهنگی غنی و همچنین بیشترین نرخ دانش آموختگان با تحصیلات دانشگاهی این استان در میان استان‌های دیگر کشور ایران، شرایط و موقعیت مناسبی جهت گسترش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استان مازندران در سطح منطقه شمال و کشور ایران فراهم نموده است.

در واقع این استان باسوادترین استان کشور می باشد که با اتمام تحصیلات دانشگاهی با وجود این شرایط مناسب می توانند فعالیت کاری برای خود ایجاد نمایندو اقدام به ثبت شرکت و ثبت برند نمایند و از وام های بانکی جهت توسعه کاری خود بهره مند گردند.

صنایع دستی در این استان در همه جا زبانزد و مشهور است مانند قالی بافی، گلیم بافی، رنگرزی، سوزن دوزی، جاجیم بافی، چوقا، حصیر بافی، طراحی و سنتی و نگارگری، فراورده های پوست و چرم و خیلی صنایع دیگر که با ثبت برند می توانید این صنایع را رشد و توسعه ببخشید مردمی که سالانه از این شهر دیدن می کنند این محصولات را به عنوان سوغات خریداری نموده و به عنوان سوغات مازندران به دیار خود ببرند.

و همچنین هر چه از موقعیت های این استان ذکر کنیم باز هم کم گفتیم این استان دارای جاذبه های دیدنی بسیاری می باشد از قبیل : جاذبه های گردشگری، جاذبه های طبیعی فراوان، موزه ها و...

موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر در استان مازندران و کل استان ها و شهرستان های کشور امور ثبتی از قبیل: ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، تغییرات شرکت، ثبت شرکت و... آماده خدمات رسانی و پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا باثبت برند آشنا شده و در جهت ایجاد اشتغالزایی در سایه مزایای ثبت برند برآیید.

مراحل ثبت برند برای شرکت

برای انجام مراحل ثبت برند برای شرکت چند مرحله را باید انجام دهیم پس از فراهم کردن مدارک ثبت برند برای شرکت باید ابتدا متقاضی با ثبت اظهارنامه خویش تقاضای ثبت از اداره مالکیت صنعتی نماید. پس از دریافت شماره اظهار نامه ثبت برند که با سال شروع میگردد و منحصر به فرد و پرونده میباشد روندش در اداره ثبت برند شروع می شود. پس از واریز هزینه از طریق درگاه اینترنتی رمز اظهار نامه از طریق سامانه پیامکی به شماره موبایل شما از طریق شماره 201212 ارسال میشود.

مراحل ثبت برند برای شرکت در ایران

اگر تایید کارشناس انجام شد، کارشناس مسئول و رئیس اداره ثبت برند آگهی نوبت اول می شود و میتوانید آنرا در روزنامه رسمی قوه قضاییه درج نمایید. هزینه های پرداختی در اداره روزنامه به صورت برخط میباشد و نیازی به فیش واریزی در بانکها نیست. به مدت زمان 1 ماه با توجه به چاپ در روزنامه رسمی به اشخاص ثالث که در آن طبقه شغلی فعالیت مینمایند اجازه داده میشود که در صورت اعتراض آنرا به اداره مالکیت صنعتی و مراجع قضایی و دادگاهها اعلام نمایند.

نهایت مراحل ثبت برند برای شرکت

پس از مدت 1 ماه در صورت عدم اعتراض شخص یا اشخاص حقوقی، آگهی دوم رسمی مالکیت صادر می شود و مالکیت ده ساله اعطا می گردد. در طی این روند هر اظهارنامه از فیلتر کارشناس، کارشناس مسئول و رئیس اداره می گذرد و هرگونه مشابهت باعث عدم ثبت و در نهایت رد اظهارنامه می گردد.موسسه ی حقوقی تکسفیر در انجام مراحل ثبت برند برای شرکت و هرگونه راهنمایی در زمینه ی ثبت برند آماده ی خدمت گذاری به شماست.

لازمه ی ثبت برند برای شرکت

یک کسب و کار معتبر برای افزایش اعتبار خود باید به داشتن یک برند و نام تجاری ماندگار فکر کند در یک کسب و کار حرفه ای داشتن برند جزء پایه های اصلی آن کسب و کار می باشد ، چون با این عمل هم در ذهن مردم جا گرفته و ماندگار می شود و در این صورت از سو استفاده از آن جلوگیری می شود.

زمانی که ثبت برند انجام می شود، برای جلوگیری از سو استفاده باید قواعد و قوانین مربوط به برند را بداند تا نگران پیشامدهای قانونی و سواستفاده از نام تجاری خود نباشد. ثبت برند برای شرکت دراداره مالکیت صنعتی جهت حفظ برند اختصاصی از سوء استفاده و کپی دیگران بسیار مهم و حتی واجب است.

با ثبت برند برای شرکت، خدمات و کالای خود را از خدمات و کالاهای مشابه می توانید متمایز کنید. صاحب آن حق انحصاری پیدا کرده و می تواند از کسانی که خدمات و تولید کالای مشابه خود را با برند کاملا مشابه و گمراه کننده ارائه می دهند شکایت و جلوگیری کند.

در حالی که اگر برند شما ثبت نشده باشد و سایر رقبا از برند تجاری شما به صورت عین یا مشابه سوء استفاده نمایند امکان هیچگونه پیگیری قانونی و شکایت وجود نخواهد داشت در واقع ثبت برند تجاری فقط به نفع مالک آن نیست بلکه به نفع اقتصاد و حتی مصرف کنندگان هم می باشد.

پس زمانی که برند شخصی به ثبت می رسد شخص نسبت به اشخاصی که برند خود را به ثبت رساندند اما بدون استفاده مانده است می توانند به صورت موقت یا دائم امتیاز استفاده آن را به شخص ثالث داده و از این طریق کسب درآمد کند.

پس ثبت قانونی برند و ثبت برند برای شرکت برای دارندگان آن بسیار واجب و ضروری است و از خسارتهای مالی و معنوی جلوگیری می‌نماید.

نکات مهم درباره ثبت برند برای شرکت

ثبت برند الزامی نیست، اما اگر اجبار دولت باشد ثبت آن اجبار می شود .

کسی که برند را ثبت قانونی کرده فقط حق انحصاری استفاده از آن را دارد .

در صورت اعطای اجازه استفاده از برند ، این اجازه باید در اداره ثبت مالکیت صنعتی به ثبت برسد.

می توان برند را به غیر انتقال داد.

برندی که به ثبت می رسد دارای گواهی ثبت برند برای شرکت انحصاری می باشد.مدت اعتبار این گواهی ثبت برند 10 سال است. پس از پایان 10 سال می بایست نسبت به تمدید برند خود اقدام کنند، در غیر این‌صورت پس از گذشت مدت حداکثر 6 ماه انحصار ثبت برند برداشته خواهد شد و دیگران قادر به ثبت آن برند به نام خود خواهند بود.

برای ثبت همزمان چند برند جداگانه، برای هر کدام باید به صورت جداگانه اظهارنامه تنظیم و به اداره ثبت مالکیت صنعتی تسلیم نمود

تغییرات نشانی صاحب برند فقط در صورتی اعتبار و رسمیت خواهد داشت که به ثبت رسیده باشد.

ثبت برند برای شرکت که ممنوع هستند

از نظر خصوصیات و شرایط جغرافیایی مراکز تجاری و عموم را گمراه نکند.

مانند آن یا مشابه وجود نداشته باشد.

برای ثبت برند برای شرکت تاریخ تقاضای ثبت آن هم بسیار مهم است.اگر یک برند تجاری هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد متقاضی ای که تاریخ تقاضای آن ارجعیت داشته باشد اجازه ی به ثبت رساندن آن را دارد.

ثبت برند تجاری با توجه به قوانین هرمکانی شرایط و محدودیت های خاص خودش را دارد

واژه های انتخابی عام و توصیفی نباشند .

خلاف نظم عمومی و اخلاق و گمراه کننده نباشد .

تشخیص كالاها يا خدمات تولید شده از کالاها و خدمات تولید شده ی دیگر امکان پذیر نباشد.

مدارک ثبت برند برای شخص حقیقی :

این نوع ثبت برند برای خود شخص می باشد و باید مدارک زیر را ارائه دهند :

جوازثبت برند یا پروانه کسب

کپی شناسنامه و کارت ملی

تصویر برند به ابعاد 6در6 به تعداد 12عدد

دربرگه ای جدا توضیحی دریاره آن طرح و اثبات وجود آن در فرهنگ لغات

اگر برند انتخاب شده لاتین باشد نیاز به کارت بازرگانی دارد

مدارک ثبت برند برای شرکت

کپی شناسنامه و کارت ملی شخصی که در شرکت دارای حق امضا باشد

تصویر برند به ابعاد 6در6 به تعداد 12عدد

دربرگه ای جدا توضیحی دریاره آن طرح و اثبات وجود آن در فرهنگ لغات

جواز کسب

مدارک شرکت و روزنامه آگهی تاسیس آن

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.