ثبت برند تولید سنگ گرانیت

اگر شما در زمینه ی تولید سنگ گرانیت فعالیت می کنید و مراحل لازم جهت ثبت شرکت تولید سنگ گرانیت را انجام داده اید و در حال حاضر قصد ثبت برند تولید سنگ گرانیت را دارید با ما همراه باشید تا امروز شما را با جزئیات آن آشنا کنیم.

پس از مدتی که از فعالیت شما در زمینه ی اکتشاف و استخراج از معدن سنگ گرانیت گذشت و این فعالیت را با نام و نشانی خاص انجام دادید، تا دیر نشده و دیگران از نشان تجاری شما سو استفاده نکرده اند باید اقدامی در جهت ثبت برند تولید سنگ گرانیت انجام دهید و بعد از آن با خیال آسوده فعالیتتان را ادامه دهید.

آشنایی با سنگ گرانیت:

گونه ای از سنگ های آذرین درونی که از توده های مذاب سرد شده شکل می گیرند، سنگ گرانیت یا خارا نام دارند.

یکی از سنگ های با ارزشی که این روزها در صنایع ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد سنگ گرانیت می باشد.

خصوصیات سنگ گرانیت:

  1. استحکام، مقاومت و سختی
  2. رنگ بندی متنوع (آبی، قرمز، بژ، هلویی، نخودی، سبز، فیروزه ای، شکلاتی و ...)
  3. دارا بودن سطحی درخشان و براق
  4. دوام در برابر حرارت
  5. دارا بودن طول عمر بالا
  6. مقاومت در مقابل خش و سائیدگی

مدتهاست که استفاده از سنگ گرانیت در مصالح ساختمان های شیک و لوکس مورد استقبال قرار گرفته است و از آن در بخش های مختلف ساختمان از روکابینتی و کف پوش گرفته تا راه پله ها و نمای ساختمان استفاده می شود.

برخی کشورهای آسیای میانه از جمله چین، تایوان، ویتنام و هند دارای سنگ های گرانیتی با کیفیت و مرغوبی هستند، البته کشور عزیزمان ایران دارای معادن سنگ گرانیت در شهرهای همدان، نطنز، طوس، زنجان، یزد و ... است که کشف و استخراج معادن سنگ گرانیت در داخل کشور نیاز ساختمان سازی داخلی را مرتفع می سازد.

ثبت برند تولید سنگ گرانیت:

حال نوبت آن رسیده که اندکی به تعریف برند، مراحل و مدارک ثبت برند بپردازیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی اقدامات لازم جهت ثبت برند مورد نظرتان را انجام دهید.

برند چیست؟

برند، نمانام، مارک یا نشان تجاری می تواند یک نام، یک اصطلاح، یک عبارت، یک طرح باشد که نشان دهنده محصولات یا خدمات خاصی است، برند موجب می شود که بین یک محصول یا خدمات با سایر محصولات و خدمات تمایز ایجاد شود.

مطمئنا شما بارها و بارها عبارت "برند" به گوشتان رسیده است. به عنوان مثال به محض اینکه ما راجع به گوشی های موبایل صحبت می کنیم شما بدون فکر کردن بی شک یاد اپل، سامسونگ، نوکیا و ... می افتید. بله موارد گفته شده برندها یا نشان های تجاری موبایل های مطرح و با کیفیت دنیا هستند که مشتری ها از آنها راضی هستند، به این برندها اعتماد دارند و در هنگام خرید محصولات این برندها اطمینان خاطر داشته و با آسودگی خیال اقدام به خرید محصولات این برندها می کنند.

پس از آنکه شما شرکت خود را به ثبت رساندید و تبلیغات روی محصولاتتان را آغاز کردید، محصولات شما باید دارای برند یا نشانی باشند که پس از مدتی مخاطبان با دیدن برند محصولات شما، بدون تامل یاد خدمات، کیفیت و قیمت محصولات شما بیفتند و راحت تر بتوانند برای خرید اقدام کنند.

ثبت برند در واقع دریافت مالکیت معنوی برند است که به موجب آن، دیگران نمی توانند از اعتبار برند شما استفاده کرده و محصولات و خدماتی مشابه را با کیفیت پایین تر یا قیمت های بالا و ... ارائه دهند.

مزیت های ثبت برند تولید سنگ گرانیت:

  1. حمایت قانون از برند شما:
    پس از آنکه شما برند خود را به ثبت رساندید، دیگران امکان سو استفاده از برند شما را ندارند و نمی توانند محصولاتی با برند شما تولید کنند. در صورت سو استفاده دیگران از برند و نشان تجاری شما، قانون از شما حمایت خواهد کرد.
  2. ایجاد تفاوت و تمایز:
    وقتی برند شما به ثبت می رسد مشتری به راحتی می تواند مقایسه ای صحیح بین خدمات و محصولات شما با سایر خدمات و محصولات داشته باشد و شما می توانید پی ببرید که مخاطبان به چه دلایلی جذب خدمات یا محصولات شما شده اند.
  3. بازاریابی و برندسازی:
    بازاریاب ها از طریق برجسته کردن و معرفی یک محصول و در واقع برندسازی می توانند بازار هدف را پیدا کرده و در این زمینه فعالیت گسترده ای انجام دهند.
  4. دادن نمایندگی به شرکت های دیگر:
    اگر توجه کرده باشید بسیاری از برندهای صاحب نام تنها در یک کمپانی فعالیت نمی کنند بله در کشورهای دیگر نیز فعالیت می کنند ولی همگی زیر نظر شرکت مبدا هستند. از طریق نمایندگی دادن، هم به اعتبار برند شما افزوده می شود و هم در جهت کسب درآمد بیشتر می توانید گام بردارید.
  5. کسب درآمد:
    اگر برند شما کاملا در بازار شناخته شود بسیار ارزشمند خواهد شد و در این مرحله شما می توانید برندتان را بفروشید یا در اختیار دیگران قرار دهید تا از اعتبار برندتان استفاده کنند و از این جهت درآمد کسب کنید.
  6. افزایش سرمایه و گرفتن وام:
    وقتی برند شما به رسمیت شناخته شود سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و بانک ها و موسسات برای دادن وام به برند شما اعتماد خواهند کرد.

مراحل لازم جهت ثبت برند تولید سنگ گرانیت:

  1. انتخاب نام یا طرح مناسب برای برند:
    برندی که انتخاب می کنید باید متناسب با قانون جامعه باشد، علائم دولتی، نشانه های موسسات تجاری، علائم نظامی، نام های گمراه کننده، نام های بی معنی در فرهنگ لغت دهخدا و ... قابل پذیرش نیستند.
    ما به شما توصیه می کنیم قبل از ثبت برند، استعلام بگیرید تا میزان موفقیت شما در ثبت برند افزایش یابد.
  2. پر کردن و ارائه اظهارنامه:
    بطور کلی اظهارنامه برگه ای است حقوقی که شامل نام برند و اطلاعات شخص مالک حقیقی یا حقوقی می باشد که باید به طور دقیق تنظیم شود.
  3. ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی:
    پس از ورود به سامانه باید اظهارنامه و مدارک را آپلود کرده و کد رهگیری دریافت نمایید.
    در این مرحله اداره مالکیت معنوی تقاضا را بررسی کرده و نتیجه را مبنی بر رفع اشکالات، رد برند یا پذیرش اعلام می کند.
  4. تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز:
    اگر برند شما مورد تایید اداره مالکیت معنوی واقع شد، باید مدارک شناسایی لازم را تهیه نموده و به اداره تحویل دهید.
  5. کامل کردن پرونده:
    پس از تهیه مدارک باید به اداره ثبت برند مراجعه نموده و تکمیل پرونده انجام داده و هزینه ثبت برند را پرداخت نمایید.
  6. چاپ و پرداخت هزینه در روزنامه رسمی و روزنامه های کثیرالانتشار:
    در این مرحله باید برند ثبت شده توسط شما به اطلاع عموم برسد و اگر شخصی فکر می کند ثبت برند شما به برندش آسیبی وارد می کند می تواند در این مرحله شکایت انجام دهد.

پس از اقدامات انجام گرفته در بالا باید به شما تبریک بگوییم زیرا اداره ثبت مالکیت معنوی، گواهینامه ثبت برند را به مدت 10 سال برای شما صادر می کند.

پس از گذشت 10 سال که از اعتبار گواهینامه ثبت برند گذشت شما به مدت 6 ماه فرصت دارید تا ثبت برند خود را تمدید نمایید.

مدارک لازم برای ثبت برند تولید سنگ گرانیت:

  1. رونوشت مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)
  2. رونوشت کارت بازرگانی (در صورت استفاده از حروف لاتین در نام برند)
  3. رونوشت جواز تاسیس، جواز کسب یا پروانه بهره برداری و ... یا گواهی (مجوزی) که نشان دهنده فعالیت قانونی شما باشد.

مدارک گفته شده در بالا برای اشخاص حقیقی است، اگر قصد ثبت برند برای اشخاص حقوقی را دارید علاوه بر مدارک بالا رونوشت روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت را نیز ارائه دهید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.