مواد قانونی پلمپ دفاتر تجاری

شرکتها و موسساتی که به ثبت اداره ثبت شرکتها رسیده اند می بایست ، اخذ پلمب دفاتر را انجام دهند.پلمب دفاتر تجاری شامل است از ؛ دفاتر شامل دفتر روزنامه، دفتر کل و دفتر دارایی. مقالاتی درمورد پلمب دفاتر ، در سایت رسمی ثبت تکسفیر ارائه گردید.در این مقاله به بررسی ماده 9 و 10 قانون پلمب دفاتری تجاری میپردازیم و هم اکنون در مقالات بعد نیز ماده های دیگر را توضیح خواهیم داد.

اخذ پلمپ دفاتر تجاریبا ثبت تکسفیر ، مشاوره رایگان : 84 24 40 32 - 026         -|-         174 1986 - 0912

 

موسسه حقوقی تکسفیر با سابقه ای درخشان در راستای امور ثبتی و حقوقی ، اعم از ؛اخذ پملب تجاری ، اخذ انواع پروانه ، خدمات جواز ، خدمات مالی ، خدمات ثبتی ، خدمات مشاوره ای و مهندسی ،ثبت شرکت ،ثبت تغییرات شرکت ،ثبت اختراع ،ثبت طرح صنعتی ،ثبت رتبه بندی شرکت ها ، ثبت لوگو ،ثبت برند ، اخذ کارت بازرگانی، ثبت علائم تجاری، رتبه بندی مشاوران ، رتبه بندی پیمانکاران ، اخذ پروانه تاسیس ، اخذ پروانه بهره برداری و ...

ماده9- دفتر دارایی  دفتری است که تاجر باید هرسال صورت جامعی از کلیه دارایی منقول و غیرمنقول و دیون و مطالبات سال گذشته خود را به ریز ترتیب داده در آن دفتر ثبت و امضاء نماید و این کار باید تا پانزدهم فروردین سال بعد انجام پذیرد.

توضیح: ارائه دفتر دارایی به حوزه مالیاتی الزام آور نمی باشد زیرا تاجر یا شرکت تجارتی در ترازنامه ای که در هر سال مالی تنظیم می نماید کلیه دارایی ها و بدهی های خود را در آن قید می نماید ، ولی معمولا شرکت ها دفتر دارایی برای خود تنظیم می نمایند.

ماده 10- دفتر کپیه دفتری است که تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های صادره خود را در آن به ترتیب تاریخ ثبت نماید.

تبصره- تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های وارده را نیز به ترتیب تاریخ ورود مرتب نموده، و در لفاف مخصوصی ضبط کند.

توضیح: دفتر کپیه یا (دفتر ثبت و صدور و ارسال مراسلات) با عنایت به ماده 3 (آ.ن.ت.د) تنظیم و ارائه آن به حوزه مالیاتی الزامی نیست. زیرا امروزه با توسعه انفورماتیک و پیشرفت فن آوری اطلاعات موارد مذکور با این روش انجام می شود.

ماده 11- دفاتر مذکور در ماده 6 به استثناء دفتر کپیه قبل از آن که در آن چیزی نوشته شده باشد به توسط نماینده اداره ثبت (که مطابق نظام نامه وزارت عدلیه معین می شود) امضاء خواهد شد. برای دفتر کپیه امضای مزبور لازم نیست. ولی باید اوراق آن دارای نمره ترتیبی باشد. در موقع تجدید سالیانه هر دفتر مقررات این ماده رعایت خواهد شد. حق امضاء از قرار هر صد صفحه با کسور آن دو ریال و به علاوه مشمول ماده 135 قانون ثبت اسناد است.

ماده 1 آیین نامه شماره 6566-30/3/1311 راجع به پلمپ دفاتر تجارتی امضاء و پلمپ کردن دفاتر تجارتی در تهران توسط نماینده ای که در اداره کل ثبت معین می شود در دایره ثبت شرکت ها و علائم تجارتی و اختراعات به عمل می آید. و به موجب ماده 2 همان آیین نامه در شهرستان ها امضاء و پلمپ دفاتر به عهده نماینده ای است که اداره ثبت معین می کند.

از همراهیتان سپاسگزاریم .

ثبت شرکت "تکسفیر" با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب و با چندین دهه تجربه ی موفق، با افتخار آماده ی ارائه ی خدمات  به شما عزیزان، در زمینه های حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت می باشد.

"در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت تکسفیر،میزبان شما بزرگواران هستیم."

موسسه حقوقی تکسفیر

84 24 40 32 - 026         -|-         174 1986 - 0912

ادامه مقاله پلمپ دفاتر تجاری ... در اینجا کلیک کنید...

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.