ثبت آنلاین مالیاتی

تنظیم اظهارنامه مالیاتی از مواردی است که مودیان مالیاتی باید انجام دهند .حال امکان ثبت اظهارنامه به صورت الکترونیکی برای این دسته از افراد فراهم شده است . در این صورت دیگر نیازی به مراجعه حضوری مودیان مالیاتی به اداره دارایی نیست و این اشخاص به راحتی می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی ، اظهارنامه خود را ارائه دهند .

ثبت آنلاین مالیاتی :

برای ثبت آنلاین مالیاتی مراحلی از قبیل زیر باید طی شود :

1-   ثبت نام برای کد اقتصادی و دریافت کد رهگیری از سامانه امور مالیاتی ، اولین مرحله لازم می باشد .

2-   در مرحله دوم اطلاعات ثبت نام باید تایید گردند و پاکت نامه ای حاوی اطلاعات کاربری باید دریافت شود.

3-   در مرحله سوم بعد از اینکه اطلاعات موجود توسط کارشناس اداره مالیاتی تایید شد ، شخص مودی پاکت نامه ای که حاوی رمز عبور است را دریافت می کند .

اما نکته ای که در این بخش وجود دارد این می باشد که اگر مشکلی در مرحله ثبت نام وجود داشته باشد ، پاکتی که حاوی رمز عبور است ارسال نمی شود و شخص مودی باید مجددا به سامانه مراجعه کرده و مشکل را برطرف کند .

4-   سپس در مرحله بعد ثبت نام اقتصادی را در سامانه با استفاده از پاکتی که حاوی رمز عبور است ، انجام می گیرد .

5-   در مرحله پنجم پس از اینکه اطلاعات بررسی های کارشناسان اداره مالیاتی صورت گرفت و اطلاعات مربوط به ثبت نام کد اقتصادی مورد تایید واقع شد ، اشخاص می توانند مجددا به سامانه مراجعه کنند و اظهارنامه عملکرد سال جاری را تکمیل نمایند .

6-   در مرحله ششم نیز بعد از اینکه اظهارنامه مربوطه ارسال شد ، باید کد رهگیری مورد نظر را دریافت کرد و از آن پرینت گرفت .

7-   پس از آن قبوض پرداختی مالیات به صورت اینترنتی دریافت و پرداخت می گردد .

8-   در انتها نیز مبالغ اظهارنامه باید پرداخت گردند و فیش پرداختی موجود و اظهارنامه ثبت شده باید به واحد مالیاتی تحویل داده شود .

تشکیل پرونده مالیاتی :

برای تشکیل پرونده مالیاتی نیز باید مراحلی به صورت زیر طی گردد .

1-   ابتدا باید پرونده مالیاتی تشکیل شود .

2-   سپس در سایت اداره مالیات در قسمت ثبت پیش ثبت نام کد اقتصادی وارد شوید .

3-   بعد از آن اطلاعات اولیه پیش ثبت نام از قبیل : اطلاعات هویتی شخص و اطلاعات کسبی در سامانه درج شود و از پیش ثبت نام انجام شده پرینت گرفته شود . پس از آن به همراه کد رهگیری باید به اداره دارایی مراجعه کرد و اطلاعات مورد نیاز را مشخص کرد .

4-   در این مرحله بعد از تشکیل پرونده مالیاتی به همراه کد واحدمالیاتی باید برای ثبت گواهی ارزش افزوده اقدام شود .

5-   پس از آن نیز مدارک مورد نیاز باید به بخش مالیاتی تحویل داده شود .

6-   در نهایت می توان با دریافت شماره مالیاتی و دریافت پاکت نامه رمز عبور از اداره دارایی ، ثبت نام کد اقتصادی را در سامانه مربوطه تکمیل کرد .

نکته :

در هنگام وارد کردن اطلاعات خود در سامانه دقت کنید تا به اشتباه یک واحد صنفی و یا مالیاتی را انتخاب نکنید ، زیرا در این صورت پرونده مورد نظر شما به اشتباه به واحد های دیگر ارسال می گردد و در نهایت ممکن است به پرداخت جریمه مالیاتی منجر شوید .

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.