موسسه حقوقی تکسفیر با کادری متخصص و متعهد و با دارا بودن کارشناسان باتجربه در خصوص خدمات پروانه کسب درراستای پیشبرد اهداف تجارت گستر میهن عزیزمان و نیزکمک به پیشرفت چرخه صنایع و مشاغل در زمینه های خدمات پروانه کسب آماده خدمت رسانی می باشد.

جواز کسب

تصمیم گرفتم که شغلی رو شروع کنم.با افراد مختلفی مشورت کردم.وجه مشترک تمامی این مشورت ها و وقت گذاشتن ها این بود که هر کاری رو بخوام شروع کنم نیاز به مجوز خاص خودش رو داره.

می توانید به شکل قانونی یک واحد صنفی و شغلی را راه بیاندازید و بر اساس رسته پروانه کسب شروع به فعالیت کنید.بنابراین جواز کسب یا پروانه کسب، مهم ترین سند و مجوز برای وارد شدن به دنیای کسب و کار می باشد که می بایست در انتخاب اتحادیه متناسب با فعالیت دقت لازم را نمود.

مطابق با ماده ۱۲ قانون نظام صنفی و آیین نامه های اجرایی، اشخاص در هر صنف و رسته شغلی که مشغول به کسب و کار و حرفه می باشند، می بایستی اقدام به اخذ پروانه کسب و کار نمایند.

واحد صنفی در واقع، هر شخصیت حقیقی یا حقوقی می باشد که در یکی از فعالیت های صنفی سرمایه گذاری کند و به شکل پیشه ور صاحب حرفه و شغل آزاد، کالا یا خدمات خود را به مصرف کننده ارائه کند.

فعالیت های صنفی وشغلی شامل تولید، تبدیل، خرید، فروش، توزیع، تودیع،خدمات و خدمات فنی می باشد.

وقتی که صحبت از واژه کار می شود و راه اندازی یک شغل ،یا حرفه،یا خدمات تنها واژه ای که تکمیل کننده و تمام کننده خواهد بود ،واژه پروانه کسب است .

نه تنها در کشور ایران بلکه در سایر کشورها نیز برای شروع یک حرفه ،نیاز به گرفتن و اخذ پروانه کسب مربوط به راه اندازی آن حرفه می باشد و تشکل و مراجع ذیصلاح مختلفی بابت صدور مجوز فعالیت یا پروانه کسب شکل یافته اند که کارشان صدور جواز و نظارت بر آن صنف یا حرفه می باشد.

برای تشخیص مرجع ذیصلاح صادر کننده جواز شغل یا حرفه شما با کارشناسان و متخصصان موسسه تکسفیر همراه باشید تا از کم و کیف مربوطه ،به طور دقیق و مبسوط با خبر شوید و مشاوری آگاه و با تجربه را در راه اندازی حرفه خود وام گیرید.(گروه مشاوره خدمات پروانه کسب هولدینگ تکسفیر).

گامی مطمئن در راستای بهینه سازی هدف شما با گروه مشاوره خدمات پروانه کسب هولدینگ تکسفیر.
با ما همراه باشید

 پروانه کسب یک نوع مجوز به حساب می آید که قانونی است ودارای طبقه بندی خاصی می باشد و برای شروع و ادامه کسب و کار یا حرفه به شکل موقت یا دائم، به شخص یا اشخاص صنفی برای یک مکان مشخص یا وسیله کسب معین صادر می گردد.

پروانه کسب موقت پروانه کسبی است که فقط یک بار و به مدت یک سال می باشد، وچون شخص متقاضی بعضی از شرایط پروانه کسب دائم را دارا نبوده است صادر می گردد، در صورتی که پروانه یا پروانه کسب دائم به مدت ۵ سال یا بیشتر است که تحت شرایط خاصی صادر می گردد.

هنگامی که  یا پروانه کسب موقت منقضی شود، اخطار یک ماهه برای تبدیل پروانه کسب موقت به پروانه دائم یا تمدید پروانه دائم برای شما صادر خواهد شد که در صورتی که اقدامی صورت نگیرد، پروانه کسب باطل می شود و واحد صنفی بدون پروانه کسب می شود و از درجه اعتبار ساقط می شود.

لذا بعد از اینکه پروانه موقت را گرفتید باید بلافاصله اقدام به تمدید یا تبدیل آن نمایید و در صورتی که پروانه کسب، دائم است باید هر ۵ سال یکبار آن را تمدید نمایید. مبالغی به صورت حق عضویت سالیانه از اتحادیه های مربوطه دریافت می گردد.

برخی از مشاغل علاوه بر پروانه کسب ، احتیاج به مجوز دیگری دارند که تنها به متخصصان آن داده می شود و اشخاص می بایست دارای تخصص های کافی باشند.

این پروانه گواهینامه ای است دال بر داشتن مهارت انجام کارهای تخصصی و فنی که توسط مراجع ذی صلاح داده می شود.

در صورتی که متقاضی دارای شرایط لازم برای پروانه تخصصی و فنی نداشته باشد، یک شخص شاغل که پروانه تخصصی و فنی در واحد صنفی دارد برای صدور پروانه کسب مشروط که به نام متقاضی باشد کافی می باشد.

مشاغلی که تخصصی بوده و احتیاج به جواز تخصصی دارند به طور مفصل در آیین نامه دبیرخانه هیات عالی نظارت که توسط وزیر بازرگانی تصویب شده است، بیان شده است.

در صورتی که شخص صنفی، برای انجام فعالیت، پروانه پروانه کسب بگیرد، کار خود را در محل ثابت یا سیار شروع نماید، درحقیقت یک واحد شغلی تشکیل داده است که به آن واحد صنفی می گویند.

طبق قانون نظام صنفی، فعالیت واحدهای صنفی سیار در محل ثابت، فقط با اخذ مجوز کسب برای همان محل قانونی می باشد.

در صورتی که محلی واجد شرایط برای استقرار چند واحد صنفی باشد، می تواند به عنوان محل ثابت کسب، توسط یک یا چند فرد صنفی، پس از اخذ پروانه یا پروانه کسب از اتحادیه یا اتحادیه های مربوطه، مورد استفاده قرار گیرد.

مدارک اخذ پروانه کسب

- ارائه این مدارک جهت اخذ پروانه کسب الزامی است عبارتند از :

سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر، کپی کارت ملی ، کپی تمامی صفحات شناسنامه ، کپی کارت پایان خدمت ، کپی آخرین مدرک تحصیلی(حداقل سیکل)، 6 الی 12 قطعه عکس سه در چهار رنگی ، کروکی محل، گر شرکت باشد کلیه مدارک شرکت و رضایتنامه شرکاء و غیره

تمدید پروانه کسب

جهت تمدید پروانه کسب ، دارنده پروانه دائم قبل از فرارسیدن تاریخ انقضای پروانه خویش با ارائه مدارکی نسبت به تمدید پروانه اقدام می نمایند ، در صورت هرگونه تغيير در مدارک هويتي و يا فقدان آنها در سابقه پرونده صنفي ارايه اصل و تصوير تمام صفحات شناسنامه ۱ سري ،

اصل و تصوير پشت و روي كارت پايان خدمت نظام وظيفه يا معافيت دائم يا پزشكي ۱ برگ (به استثناي اشخاص داراي بيش از ۵۰ سال سن تمام) ، اصل و تصوير کارت ملي پشت و رو (۱برگ)، ۶ قطعه عکس پرسنلي ۴×۳ جديد و ارائه تأييديه کدپستي از اداره پست منطقه الزامی می باشد .

تجربه نشان داده است که وقتی شخصی می خواهد تجارتی را راه اندازی نماید،ابتدا به ساکن به دنبال مرجع صادر کننده مجوز یا پروانه کسب آن حرفه می گردد.

هلدینگ تکسفیر با امکان سنجی سوالاتی که ممکن است در ابتدای راه برای هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی به ذهن خطور کند

جوابی دارد که از کانال مشاوران متخصص و با تجربه خود در اختیار شما هم وطنان گرامی قرار داده تا شما عزیزان بتوانید با عزمی راسخ کلیه امور مربوط به اخذ پروانه کسب یا پروانه کسب و ... را به کاردانانی زبده در ثبت تکسفیر بسپارید.

 

 

ثبت شرکت تکسفیر مشاور و امین شما در خدمات پروانه کسب و هموار ساختن راه برای شغل و خدمات مناسب شما

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.