اظهارنامه ثبت اختراع

ثبت اختراع , اختراع , تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع ,اظهارنامه ثبت اختراع , مراحل ثبت اختراع , مدارک ثبت اختراع , ثبت اختراع در خارج از کشور

با تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع ، از مالکیت فکری و مالکیت صنعتی خود دفاع کنید.البته تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع در بخش مالکیت صنعتی قرار میگیرد.

تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع با وکلای پایه یک دادگستری و با مشاوره ای رایگان از کارشناسان متخصص تکسفیر در زمینه ثبتی و حقوقی :

 84 24 40 32 - 026         -|-         174 1986 - 0912

اظهارنامه ثبت اختراع

این اظهارنامه بایست به  اداره مالکیت صنعتی داده شود، با موضوع حمایت از اختراع. که به فارسی تنظیم شده و دارای تاریخ و امضاء است. خواسته، توصیف ادعا، خلاصهایی از توصیف اختراع و درصورت لزوم نقشه های مربوطه رادربرداشته باشد.مدعی ثبت اختراع هزینه های اظهارنامه تنظیم شده را تقبل میکند.

تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع به دو روش :

  • روش اظهاری
  • روش تحقیقی

کشورهایی که از امکانات و آزمایشگاه های قابل توجه برخوردارند پیش از به ثبت رساندن اختراع ، ضمن محرمانه نگهداشتن اطلاعات و بادر نظر گرفتن  حق تقدم ، مبحث طرح شده با موضوع اختراع را از نظر ماهیت و کیفیت و آزمایشها و تحقیقات لازم را جهت صحت و سقم ادعا بررسی کرده و سپس بسمت مراحل ثبت پیش میبرند.

چه موضوعاتی اختراع محسوب نمیگردد؟

1.       روش ها ، طرح ها و قواعد انجام کار تجاری و سایر فهعالیت های اجتماعی و ذهنی اختراع محسوب نمی شود.

2.       کشفیات دارویی ، نظریه های مرتبط با علوم ، روشهای ریاضی و همچنین آثار هنری نیز اختراع به حساب نمی آید.

3.       روشهای معالجه و تشخیص فیزیک و آناتومی بدن انسان و حیوانات در ثبت اختراع جای نمیگیرد.

4.       منبع های ژنتیک و اجزاء متشکل آن در ژنتیک و همچنین فرآیند های بیولوژیک در جهت تولید آن ها نیز ، مورد ثبت واقع نمی گردد.

5.       هرآنچه که در حرفه و فن و صنایع قبلی در سراسر جهان که از طریق انتشار کتبی ، شفاهی و مورد استفاده علم قرار گرفته باشد و یا حق تقدم فرد یا افرادی دیگر توسط اظهارنامه ثبت اختراع در روند تایید و ثبت یاشد، هر نقطه ای از جهان ، که افشاء شده باشد نیز ، مورد ثبت قرار نمیگیرد.

6.       و آخرین مورد ، اختراعی که برخلاف شرایط و موازین شرعی ، نظام عمومی و کشور باشد ، نیز ، اختراع محسوب نمی گردد.

تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع با ارائه مدارک لازم از جمله :

  • اظهارنامه ثبت اختراع

که از طریق فروش اوراق واحد حسابداری اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهیه و تنظیم میشود ، که ، موسسه حقوقی تکسفیر تمامی امور ثیتی(اعم از ثبت شرکت ، ثبت اختراع ، ثبت برند و...) را انجام میدهد.

  • وصف و توصیف کامل اختراع

ذکر جزئیات و چگونگی عکلکرد اجزا و قسمت های متفاوت آن که مخترع ، روند و جریان چگونگی عملکرد و کاربرد محصول و یا فرآیند را بصورت مکتوب و با شرح کامل ارائه دهد.

  • پلن و طرح و نقشه اختراع

درصورت مخترع ، اختراعی بهمراه اجزاء و قطعاتی باشد ارائه آنها لازم و درصورت داشتن چیدمان اجراء کنار هم ، باید فرمولاسیون آنها را نیز ارائه دهد.

  • مدارک هویتی شخص یا روزنامه تاسیس شرکت(اگر برعهده شرکت است)
  • ارائه فتوکپی روزنامه رسمی شرکت یا موسسه که دارای آخرین تغییرات درخصوص اعضای هیئت مدیره و دارندگان حق امضا مجاز.
  • درصورتی که ثبت توسط وکیل دادگستری انجام میشود باید وکالتنامه وی ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.
  • درصورتی که ثبت و تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع توسط شرکت انجام میشود وجود امضاء دارندگان حق امضاء و مهر شرکت برای معرفی نامه الزامی است.

مراحل پس از تکمیل اظهارنامه ثبت اختراع :

پس از تایید ثبت اختراع ، دراین راستا ، یک نوبت آگهی در روزنامه رسمی کشور منتشر خواهد شد،که پس از آن گواهینامه ثبت اختراع توسط آن اداره تکمیل خواهد شد. ضمن بایگانی رونوشت گواهینامه ثبت اختراع ، پس از دریافت هزینه مقرر، اصل آن به متقاضی ارائه میگردد.

طبق ماده 19 قانون ثبت اختراعات چنانچه مالک اختراع بخواهد از اختراع ثبت شده اسـتفاده کنـد ، سـازمان ثبـت اسناد و املاک کشور موضوع را به دستگاههای ذیربط منعکس مینماید، دستگاه مذکور درخصوص امکان بهرهبرداری از اختراع اظهارنظر مینماید و نتیجه را جهت صدور نتیجه بهرهبرداری کتباً به سازمان ثبـت اسـناد و امـلاک اعـلام مینماید

در صورت نیاز به اقدامات لازم در خصوص اظهارنامه ثبت اختراع در تمامی استانها اعم از :

•       اظهارنامه ثبت اختراع در تهران

•       اظهارنامه ثبت اختراع در کرج

•       اظهارنامه ثبت اختراع در قزوین

•       اظهارنامه ثبت اختراع در تمامی استانها و شهرستانها

کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید : 84 24 40 32 - 026         -|-         174 1986 - 0912

از همراهیتان سپاسگزاریم.

ثبت شرکت "تکسفیر" با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب و با چندین دهه تجربه ی موفق، با افتخار آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان، در زمینه های حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت می باشد.

"در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت تکسفیر و تمامی استانها و شهرستان ، میزبان شما بزرگواران هستیم."

موسسه حقوقی ثبتی تکسفیر ، ارائه دهنده انواع امور ثبتی ، اعم از ؛ ثبت شرکت ،ثبت تغییرات شرکت ،ثبت اختراع و تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع ، ثبت طرح صنعتی و نحوه ثبت طرح صنعتی ، رتبه بندی شرکت ها ، ثبت لوگو ،ثبت برند ، اخذ کارت بازرگانی، ثبت علائم تجاری ، مراحل پلمب دفاتر و ...

مشاوره رایگان : 84 24 40 32 - 026         -|-         174 1986 - 0912

ثبت اختراع , اختراع , تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع ,اظهارنامه ثبت اختراع , مراحل ثبت اختراع , مدارک ثبت اختراع , ثبت اختراع در خارج از کشور , ثبت اختراع در ایران , هزینه ثبت اختراع , مراحل اختراع , جستجوی اختراع

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.