ثبت انحلال شرکت در کرج

زمانی که رسیدن به هدف یا موضوعی که شرکت برای آن به ثبت رسیده است ممکن نباشد یا اینکه خود سهامداران یا شرکا به این نتیجه برسند که باید فعالیت تجاری خود را به پایان برسانند، انحلال شرکت اتفاق می افتد. اگر انحلال شرکت که یکی از اصلی ترین تغییرات شرکت است به ثبت نرسد، ممکن است زمینه ساز سوء استفاده های متعاقب آن شود. لذا ثبت انحلال شرکت حتما باید انجام گیرد. از آن جهت که این مهم نیازمند تجربه در زمینه پروسه های ثبتی می باشد، پیشنهاد می کنیم از مشاوره کارشناسان تکسفیری استفاده کنید. در ادامه دلایل انحلال شرکت و مدارک مورد نیاز آن به اختصار توضیح داده شده است.

انحلال شرکت در کرج

انحلال شرکت ها بنا به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و یا به صورت قهری انجام می شود.

انحلال قهری زمانی اتفاق می افتد که شرکت های سهامی به حالت ورشکسته در می آیند. در این مورد حکم دادگاه تاثیری و ضرورتی ندارد و امور تصفیه طبق روال خود انجام می گیرد.

همان گونه که می دانید مجمع عمومی فوق العاده از بخش های اساسی شرکت سهامی است و در اکثر موارد تغییرات شرکت همچون تغییرات یا کاهش سرمایه، تغییر مواد اساسنامه و همینطور انحلال شرکت دارای صلاحیت می باشد. انحلال بنا به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده به این صورت است که این رکن می تواند هر زمان که خواست و بدون هیچ توجیهی انحلال شرکت را انجام دهد. لازم به ذکر است که تصمیم مجمع تنها در جلسات رسمی و با نظر مثبت دو سوم از آرای حاضرین در جلسه رسمیت می یابد.

برای ثبت انحلال شرکت در کرج چه مدارکی نیاز است

در جریان انحلال شرکت در کرج، رضایت تمامی اعضا و شرکا الزامی است و صورتجلسه مربوطه باید توسط تمامی اعضای شرکت امضا شده و به همراه دیگر مدارکی که در ادامه بیان می شود، ارائه شود.

اگر مدیر تصفیه جزو سهامداران نباشد، ارائه فتوکپی شناسنامه وی ضروری است.

روزنامه رسمی شرکت و همینطور اصل روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی دعوت در آن چاپ شده است.

لازم به ذکراست که پس از 5 روز از تاریخی که جلسه تشکیل شد و یا بر اساس ماده 209 لایحه اصلاحی ظرف سه روز باید ضمن تحویل به اداره پست استان البرز، بارکد پستی آن در سیستم ثبت شود.

از آن جهت که مدیر تصفیه می بایست قبولی خود را اعلام کرده باشد، در صورتی که مراتب را ذیل صورتجلسه درج نکرده باشد، باید در نامه ای جدا قبولی را اعلام کرده و به همراه صورتجلسه تحویل اداره ثبت شرکت های کرج دهد.

لیست سهامداران و شرکایی که در مجمع حضور داشتند به همراه امضای آنان نیز از جمله مدارکی است که باید به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان البرز تحویل داده شود .

 دلایل تصمیم به انحلال شرکت در کرج

1-ورشکسته شدن شرکت

2-حکم دادگاه مبنی بر انحلال شرکت

3-درصورتی که برای شرکت زمان مشخصی تعیین شده باشد و حال زمان معین گذشته باشد .

4-زمانی که سهاماران شرکت تصمیم به انحلال شرکت بگیرند.

5-یکی دیگر از دلایل انحلال در کرج این است که به موضوعی که شرکت بر مبنای آن تأسیس شده عمل نشود و یا اینکه در حال حاظر انجام آن موضوع میسر نباشد.

برای انحلال شرکت در کرج بایستی یک صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده تنظیم کرد،در این صورتجلسه باید یک نفر از اعضای شرکت بعنوان مدیر تصفیه انتخاب گردد،که این شخص در اکثر موارد مدیرعامل می باشد و آدرس محل تصفیه هم همان آدرس دفتر مرکزی است که مدیر تصفیه تمام دفاتر و امورات مالی را تحویل می گیرد و به امور شرکت رسیدگی می کند.

مدیر تصفیه به مدت 2 سال می تواند به امور شرکت رسیدگی کند که اگر از این زمان درخواست زمان بیشتری باشد باید با ذکر دلالیل از مجمع درخواست کند.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.