پیش ثبت نام کد اقتصادی

مرحله ی پیش ثبت نام کد اقتصادی اولین مرحله ای است که باید برای اخذ کد اقتصادی خود انجام دهید.

* مرحله پیش ثبت نام کد اقتصادی: نقطه شروع فرایند کد اقتصادی پیش ثبت نام کد اقتصادی می باشد برای اخذ کد اقتصادی باید مرحله پیش ثبت نام کد اقتصادی انجام شود.

در این مرحله اطلاعات پایه ای از شما دریافت می شود مانند شماره تلفن همراه شما  وباید شما تاییدیه پستی مرتبط با کد پستی محل فعالیت را در سیستم بارگزاری کنید.

در نهایت پس از تکمیل اطلاعات درخواستی و فشردن کلید تایید نهایی مرحله ی پیش ثبت نام کد اقتصادی را به اتمام رساندید و وارد مرحله بعدی خواهید شد. چنانچه تا هفت روز اطلاعات خود را تایید ننمایید پرونده ایجاد شده به صورت خودکار حذف خواهد شد.برای انجام مراحل اخذ کد اقتصادی خود به موسسه ی ما مراجعه کنید.

هنگامی که مرحله ی پیش ثبت نام کد اقتصادی شما به پایان رسید وارد مرحله صحت سنجی اطلاعات می شوید.

* مرحله صحت سنجی اطلاعات: در این مرحله بخشی از اطلاعات ثبت شده شما در مرحله پیش ثبت نام از منابع مختلف سازمانی استعلام و بررسی شده و صحت آن مورد آزمون قرار خواهد گرفت. چنانچه به هر دلیل در اطلاعات مغایرتی یافت شود، موضوع با پیامک به شما اطلاعات داده شده و شما مجدد باید وارد سامانه پیش ثبت شده و مرحله یک را تکرار نمایید.

* مرحله تولید و ارسال اطلاعات کاربری: چنانچه اطلاعات اولیه پیش ثبت نام کد اقتصادی شما مورد تایید سازمان قرار گیرد برای شما یک نام کاربری و کلمه عبور ایجاد خواهد شد. این اطلاعات به صورت پیامک روی شماره تلفن همراه ثبتی شما ارسال خواهد شد. باید دقت داشت اطلاعات کاربری محرمانه بوده و مسئولیت سوء استفاده از آن برعهده شما خواهد بود.

* مرحله ثبت نام الکترونیک: پس از دریافت اطلاعات کاربری شما و طی کردن تمامی مراحل پیش ثبت نام کد اقتصادی باید وارد سامانه ثبت نام شوید.

پس از ورود باید اطلاعات تکمیلی در خصوص بنگاه اقتصادی خود را در فرم های این سامانه تکمیل نمایید. همچنین می توانید اطلاعات پایه که در مرحله ثبت نام ثبت کرده اید ویرایش نمایید. در نهایت پس از تکمیل همه اطلاعات خواسته شده کلید تایید نهایی را فشار دهید.

* مرحله اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی 45: در این مرحله تمامی اطلاعات شما در مرحله ثبت نام در واحدهای ستادی و واحدهای میدانی و همچنین پرونده فیزیکی مالیاتی شما در حوزه بررسی شده و در صورت وجود مغایرت پیامکی جهت اصلاح اشکالات به شما ارسال خواهد شد.

در نهایت چنانچه اطلاعات ثبت نام شما مورد تایید سازمان قرار گیرد شما به مرحله نهایی 45 رسیده و امکان ارسال اظهارنامه الکترونیک و همچنین استفاده از سایر خدمات سازمان را خواهید داشت.                                          


 نکات مهم قبل از شروع فرایند پیش ثبت نام کد اقتصادی

• پیش ثبت نام کد اقتصادی در نهایت تخصیص شماره اقتصادی از طرف سازمان امور مالیاتی است و کاملا رایگان صورت می پذیرد و هرگونه درخواست وجوه به عنوان این سازمان از این بابت غیر قانونی است.
• اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع قانون مالیات های مستقیم (و کلیه اصلاحیه های بعدی) مکلفند نسبت به ثبت نام در نظام مالیاتی کشور اقدام نمایند و مراحل پیش ثبت نام کد اقتصادی را انجام دهند.
• در این مرحله از تخصیص شماره اقتصادی ، صاحبان مشاغل خودرو مشمول نمی باشند و نیازی به ثبت نام ندارند.
• صاحبان مشاغل مکلف به پیش ثبت نام کد اقتصادی، می بایست برای هر واحد شغلی یا برای هر محل، جداگانه در نظام مالیاتی ثبت نام نمایند.

نکته: چنانچه صاحبان مشاغل بر اساس مجوز صادره از طرف مراجع ذی صلاح، بیش از یک محل فعالیت برای همان مجوز داشته باشند،

برای تمامی این محل ها فقط یک ثبت نام صورت خواهد گرفت و اولین مرحله ی آن پیش ثبت نام کد اقتصادی است و بنابر اعلام مودی یکی از این محل ها، به عنوان محل اصلی فعالیت مشخص و سایر محل ها به عنوان شعبه منظور خواهد شد.

در صورت عدم انتخاب مودی، تعیین محل اصلی فعالیت به تشخیص سازمان خواهد بود.

 


نکته: چنانچه صاحبان مشاغل در یک محل بیش از یک فعالیت شغلی داشته باشند، مکلف به یک ثبت نام برای کلیه فعالیت های شغلی محل مذکور می باشند.


نکته: در مورد کارگاه ها و واحد های تولیدی که نوع فعالیت آنان ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند محل دیگر را اقتضاء نماید، مودی می تواند برای کلیه محل های مذکور یک ثبت نام و پیش ثبت نام کد اقتصادی به نشانی که به عنوان محل اصلی فعالیت اعلام می نماید ،

انجام و یک فقره اظهارنامه برای کلیه درآمدهای حاصل از فعالیت های خود ارائه نماید. در این صورت برای مودی مزبور یک پرونده به نشانی که اعلام می نماید، تشکیل می شود.

 مشاغلی که به صورت مشارکت مدنی اعم از قهری یا اختیاری اداره می شوند، به عنوان یک مودی در نظام مالیاتی ثبت نام خواهند شد و مراحل پیش ثبت نام کد اقتصادی را طی خواهند کرد. صاحبان مشاغل مذکور مکلفند در زمان ثبت نام، اطلاعات مورد نیاز کلیه شرکاء و نسبت سهم هر شریک را اعلام نمایند.


 مشمولین ثبت نام و پیش ثبت نام کد اقتصادی مکلفند هر گونه تغییرات از جمله انحلال، تعطیلی فعالیت، تغییر نام ، تغییر شغل، تغییر نشانی، تبدیل فعالیت انفرادی به مشارکتی و یا بالعکس ، تغییر شرکاء (اختیاری یا قهری) و یا سایر موارد را حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ انجام یا وقوع تغییرات به سازمان اعلام نمایند.

 صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی مشمول ثبت نام و پیش ثبت نام کد اقتصادی مکلفند مادامی که برای آنها شماره اقتصادی جدید صادر نشده است ، حسب مورد از شماره ملی، شناسه ملی، شناسه مشارکت مدنی و شماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده نماید.


تبصره: اشخاص حقوقی که قبلا در نظام مالیاتی ثبت نام کرده اند و مراحل پیش ثبت نام کد اقتصادی را تا مرحله ی اعتبار سنجی طی می کنندو شماره اقتصادی دوازده رقمی خود را دریافت نموده اند، می توانند تا زمان دریافت شماره اقتصادی جدید از شماره اقتصادی مذکور در معاملات خود استفاده نمایند.  

موسسه ی حقوقی تکسفیر در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت شرکت در کرج ، ثبت برند ، ثبت برند در کرج ، کد اقتصادی ، اخذ کد اقتصادی همراه شماست و شما میتوانید از مزایای بیشمار ثبت برند بهره مند شوید و به اهدافتان نزیک شوید با انجام مراحل ثبت شرکت شما در بازار رقابت قرار میگیرید و میتوانید با کیفیت محصول تولیدی خود در این بازار رقابت سربلند باشید و روز به روز کیفیت محصول خود را بالا ببرید.

با تشکر مدیریت سایت موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر ( ثبت شرکت در کرج  )

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.