ثبت شرکت در کرمانشاه

جهت ثبت شرکت در کرمانشاه نیاز است که با نحوه و چگونگی ثبت شرکت آشنا شویم تا یک ثبت شرکت موفقی داشته باشیم. استان کرمانشاه از نظر وسعتی که دارد 17 امین استان های کشور ایران می باشد. و راه های ارتباطی که دارد از شمال به استان کردستان و از جنوب به استان لرستان و استان ایلام محدود می شود که از موقعیت های مناسبی جهت ایجاد شغل دارا می باشد.

جاذبه‌های تاریخی که این استان با خود به همراه دارد به تعداد 3000 اثر تاریخی می توانیم برشماریم. که فرصت خوبی برای اشخاصی است که قصد دارند ثبت شرکت گردشگری را افتتاح نمایند.

استان کرمانشاه از جهت صنایع دستی که دارد از سابقه طولانی برخوردار است و علاوه بر صنایع دستی که دارد به موازات آن کشاورزی و دامداری توسعه و پیشرفت هایی داشته است که در اقتصاد زندگی مردم کرمانشاه اهمیت بسیاری داشته است. و شما می توانید ثبت شرکت صنایع دستی نمایید. و در این استان می توان موقعیت های اقتصادی و اجتماعی خوبی را ایجاد نمود. و موجب کاهش نرخ بیکاری در این استان شود.

معادن در این استان از جهت ذخایر معدنی دارای اهمیت بسیاری می باشد که مهمترین آنها را می توان آهن، آلومیت، کوارتزیت و ... را نام برد.

که جهت کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت ثبت شرکت تکسفیر و یا پر نمودن مشاوره آنلاین در سایت اقدام نمایند.

اقسام و انواع ثبت شرکت در کرمانشاه

  • ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه
  • شرکت سهامی عام در کرمانشاه
  • شرکت تضامنی در کرمانشاه
  • شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی در کرمانشاه
  • شرکت نسبی در کرمانشاه
  • شرکت تعاونی در کرمانشاه

 

مراحل ثبت شرکت در کرمانشاه

  • یک نام منحصر به فرد برای شرکت انتخاب کنید

اولین و مهمترین مرحله انتخاب یک نام منحصر به فرد برای شرکت است. علاوه بر این، نام نه تنها باید منحصر به فرد باشد، بلکه نباید شامل کلمات نامناسب و توهین آمیز باشد. علاوه بر این، نام انتخاب شده نباید شبیه نام هیچ شرکت موجودی باشد که در همان ماهیت تجارت مشغول به فعالیت است.

  • ارسال درخواست برای ثبت نام تجاری

در مرحله دوم، شرکای شرکت تضامنی موظفند درخواستی را برای ثبت شرکت تضامنی ارائه دهند. درخواست مذکور در اداره ثبت شرکت ثبت می شود. علاوه بر این، لازم به ذکر است که درخواست باید در قالب مقرر به همراه هزینه های مشخص شده ثبت شود.

  • تنظیم سند مشارکت

در مرحله بعد، همه شرکا ملزم به تنظیم سند مشارکت هستند. علاوه بر این، یک سند مشارکت می تواند شفاهی و کتبی باشد. با این حال، همیشه پیشنهاد و توصیه می‌شود که یک سند مشارکت را پیش‌نویس کنید، زیرا احتمال هر گونه درگیری در آینده را از بین می‌برد یا به حداقل می‌رساند.

  • ارائه مدارک

پس از آن شرکا موظفند کلیه مدارک پیش نیاز را به همراه سند مشارکت تنظیم شده ارائه نمایند.

  • تایید

پس از بررسی دقیق کلیه مدارک و درخواست ثبت شده توسط مراجع و در صورت عدم اعتراض، گواهی ثبت برای شرکت تضامنی مذکور صادر خواهد شد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه

برا ی اینکه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه نمایید نیاز به اقدام دو نفر یا بیشتر برای ثبت شرکت می باشد . سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود توسط موسسین باید تامین شود .

سرمایه نزد مدیر عامل باقی می ماند و هر یک از شریکان به اندازه ی سرمایه ای که گذاشته اند متعهد می باشند .

در ثبت شرکت در کرمانشاه نباید نام یکی از اعضا یا شرکا را به عنوان اسم شرکت انتخاب نمود زیرا شخص مورد نظر مسئولیت تضامنی در برابر شرکت می یابد و همچنین در ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود ، باید عبارت مسئولیت محدود قبل یا بعد از نام شرکت عنوان و درج گردد .

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه مشخص گردد و متن شرکت نامه تنظیم و امضا شود.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تحت عنوان مسئولیت محدود در کرمانشاه

  • کپی مدارک شناسایی کل اعضا
  • اقرارنامه شرکت با امضای همه افراد و اعضا شده است.
  • دو نسخه از اساسنامه شرکت با امضای تمامی سهامداران
  • دو نسخه از اظهارنامه شرکت همراه با امضای تمامی سهامداران
  • دو نسخه صورتجلسه موسسین همراه با امضای سهامداران و بازرسین
  • ارائه شرکت نامه همراه با امضای سهامداران

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

برای ثبت شرکت با سهامی خاص در کرمانشاه تمامی سرمایه ی مورد نیاز برای بر پایی شرکت توسط موسسین تامین می شود و 35 درصد از کل سرمایه به نام ثبت شرکت به حسابی که اعلام می شود واریز می گردد و 65 درصد بقیه سرمایه در تعهد سرمایه داران می ماند . برای ثبت این نوع شرکت ها گواهی بانکی که نشان دهنده واریز 35 درصدی از سرمایه می باشد لازم و ضروری است .

در شرکت سهامی خاص بعد از نام ثبتی شرکت باید عبارت سهامی خاص ذکر گردد. کمترین سرمایه در ثبت شرکت های سهامی خاص یک میلیون ریال (1000000 ریال) می باشد .

تمامی شرکت های سهامی خاص باید یک جلد دفتر سهام جهت ثبت سهام شرکت تهیه نمایند و تمامی تغییرات سهام نیز در آن ثبت گردد.

شرکت سهامی خاص یکی از رایج ترین اشکال شخصیت حقوقی برای انجام تجارت با هدف کسب سود و بهره مندی از مزایای یک نهاد ثبت شده است. برخی از مزایای ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه به شرح زیر است:

اعتبار بهتر

 با توجه به مسئولیت پذیری خود در قبال مقامات، یک شرکت سهامی خاص در بین مشتریان خود اعتبار بیشتری دارد و به ایجاد پایگاه گسترده تر کمک می کند.

شخص حقوقی مجزا

 یک شرکت سهامی خاص یک شخص حقوقی جداگانه است که دارای کلیه حق و حقوق شکایت است. با ثبت شرکت شرکت سهامی خاص خود را به یکک شخص حقوقی تبدیل می کنید. بنابراین شرکت شما دارای ظرفیت قانونی گسترده می شود و می تواند دارایی و بدهی داشته باشد. مدیران یا سهامداران یک شرکت در قبال این بدهی ها مسئولیتی در قبال طلبکاران یک شرکت ندارند. بنابراین، شرکت سهامی خاص یک شخصیت حقوقی جدا از اعضای خود (سهامداران یا مدیران) است.

افزایش سرمایه

 حتی اگر ثبت شرکت سهامی خاص با الزامات انطباق همراه باشد، کارآفرینان به دنبال آن هستند زیرا به آنها کمک می کند تا از آن طریق سهام جمع آوری کنند، آن را گسترش دهند و در عین حال مسئولیت آنها را محدود می کند.

قابلیت انتقال آسان سهام

سهامدار می تواند سهام شرکت سهامی خاص خود را به هر شخص دیگری انتقال دهد. انتقال سهام در مقایسه با انتقال سود در یک کسب و کار به عنوان یک شرکت اختصاصی یا مشارکت آسان است. با تشکیل و امضای فرم نقل و انتقال سهام و تحویل خریدار سهام به همراه گواهی سهام می توان به راحتی سهام را انتقال داد.

 

ثبت شرکت سهامی عام در کرمانشاه

یک شرکت سهامی عام بهترین ساختار تجاری برای آن دسته از کارآفرینانی است که در حال برنامه‌ریزی بزرگ مانند افتتاح زیرساخت فناوری اطلاعات، راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی و غیره هستند.

 امروزه مردم بیشتر شرکت سهامی خاص را به سهامی عام ترجیح می دهند. با این حال، باید در نظر گرفت که اگر فردی به طور جدی در حال برنامه‌ریزی چیزی بزرگ است و می‌خواهد با انتشار سهام در ازای آن، سرمایه خود را از مردم جذب کند بهتر است به سراغ گزینه ایجاد یک شرکت سهامی عام برود.

شرکت سهامی عام از کلیه حقوق و امتیازات یک نهاد شرکتی همراه با ویژگی مسئولیت محدود برخوردار است.

عضو یک شرکت سهامی عام از ویژگی مسئولیت محدود برخوردار است. علاوه بر این، این ساختار تجاری مجاز است با انتشار سهام در ازای آن، سرمایه خود را از عموم جذب کند.

همچنین برای ثبت شرکت سهامی عام حداقل سه مدیر و هفت عضو لازم است.

طبق قانون شرکت ها برای ثبت شرکت سهامی عام حداقل مبلغی لازم نیست.

همچنین قوانین و مقررات شرکت سهامی عام در مقایسه با شرکت سهامی خاص سختگیرانه تر است. با این حال، این به عنوان شکل بهتری از انجام تجارت نسبت به یک شرکت خصوصی در نظر گرفته می شود. دلیل همین امر این است که این ساختار تجاری نه تنها مزایای یک شرکت خصوصی را فراهم می کند بلکه دارای ویژگی هایی مانند قابلیت انتقال آسان سهام و مالکیت و غیره است.

شرکت فرعی به منظور ثبت شرکت سهامی عام نیز شرکت سهامی عام تلقی می شود، حتی اگر شرکت فرعی در اساسنامه آن به عنوان شرکت سهامی خاص درج شده باشد.

مزایای ثبت شرکت سهامی عام درکرمانشاه

مسئولیت محدود

مسئولیت اعضا به میزان مبلغ پرداخت نشده باقی مانده در سهام محدود می شود.

دارای اولویت در دریافت وام

بانک ها در ارائه وام در مقایسه با سایر ساختارهای تجاری شرکت سهامی عام ترجیح را بیشتر ترجیح می دهند.

انتقال سهام

سهامداران به راحتی مجاز به انتقال یا فروش سهام خود هستند.

درج در بورس اوراق بهادار شناخته شده

با پیروی از انطباق، یک شرکت سهامی عام می‌تواند به راحتی سهام خود را در بورس اوراق بهادار معرفی کند.

جانشینی دائمی

وجود شرکت سهامی عام با توجه به ویژگی جانشینی دائمی موجب فوت، بازنشستگی، ورشکستگی و جنون هیچ یک از اعضا نخواهد شد.

بهبود سرمایه

از آنجایی که عموم مردم از طریق بروشور برای خرید یا اشتراک سهام شرکت دعوت می شوند. از این رو، پذیره نویسی سهام توسط عموم مردم منجر به بهبود سرمایه یک شرکت سهامی عام می شود.

خطرات کمتر

یک شرکت سهامی عام مجاز است سهام خود را به عموم بفروشد. این منجر به کاهش دامنه ریسک های غیر سیستماتیک بازار می شود.

نکاتی که باید قبل از درخواست برای ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه به خاطر بسپارید

  • نام شرکت اولین و مهمترین چیزی است که باید در مورد آن تصمیم گیری شود، زیرا ممکن است ثبت شرکت زمان بر باشد اگر یک نام منحصر به فرد و معنی دار انتخاب نکنید.
  • دومین نکته محل شرکت است. یافتن یک دفتر ثبت شده مناسب برای شرکت سهامی خاص که از آنجا بتوان تمام عملیات شرکت را مدیریت کرد بسیار مهم است. یک مکان متمرکز و خوب برنامه ریزی شده ممکن است مشتریان بیشتری را جذب کند و در نتیجه بر سودآوری کسب و کار بیفزاید.
  • در مرحله بعد، سرمایه مجاز سهامی است که شرکت سهامی خاص باید با آن ثبت شود. سرمایه مجاز اعلامیه سهامداران در مورد سهم آنها در شرکت است.
  • و در آخر نهایی شدن سهامداران و انتخاب هیئت مدیره شرکت انجام می شود. مدیران چهره‌هایی هستند که شرکت را اداره می‌کنند و جزو سهامداران شرکت محسوب می شوند. مدیران و هم سهامداران می توانند فردی مشابه باشند.

ثبت شرکت تضامنی در کرمانشاه

یک شرکت تضامنی یکی از ساختارهای یک کسب‌وکار است. این ساختار تجاری اساسا به دو یا چند نفر نیاز دارد تا یک تجارت را مطابق شرایط، مقررات و اهداف مدیریت و اداره کنند.

در حوزه شرکتی، اصطلاح تضمانی به رابطه یا ارتباط بین دو یا چند نفر اطلاق می‌شود که تصمیم می‌گیرند متقابلا یک تجارت را تأسیس کنند و سود و زیان چنین تجارتی را تقسیم کنند. این ساختار تجاری یا توسط همه شرکا انجام می شود یا توسط هر یک از آنها که برای همه عمل می کند (رابطه اصلی و نماینده). علاوه بر این، بر اساس شرایط قانونی ایجاد می شود. از این رو، هنگام اخذ ثبت شرکت تضامنی باید کلیه قوانین و مقررات رعایت شود. در نهایت، این قالب کسب‌وکار معمولاً توسط کارآفرینان نوپا و یا توسط کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​فعال در بخش‌های سازمان‌یافته انتخاب می‌شود.

 

مزایای ثبت شرکت تضامنی در کرمانشاه

مزایای ثبت شرکت تضامنی در کرمانشاه

  • تصمیم گیری

 در یک شرکت تضامنی، تصمیم گیری می تواند سریعتر باشد زیرا مفهومی برای تصویب قطعنامه وجود ندارد. همه شرکا در یک شرکت تضامنی از اختیارات گوناگونی برخوردارند و در بیشتر موارد می‌توانند از طرف شرکت بدون رضایت سایر شرکا هر معامله‌ای را انجام دهند.

  • راه اندازی آسان

 راه اندازی شرکت های تضامنی در ایران آسان است و تنها شرط لازم برای راه اندازی یک شرکت مشارکتی در بیشتر موارد، سند مشارکت است. بنابراین، یک مشارکت می تواند در همان روز شروع شود.

  • جمع آوری سرمایه

یک مشارکت در کرمانشاه به راحتی می تواند سرمایه جمع آوری کند و شرکای متعدد مشارکت بیشتری دارند. علاوه بر این، بانک‌ها در عین حال که تسهیلات اعتباری را به جای یک شرکت مالکیتی تحریم می‌کنند، به یک شرکت تضامنی نگاه مطلوب‌تری دارند.

  • انطباق کمتر

 شرکت مشارکتی در ایران در مقایسه با یک شرکت مسئولیت محدود باید از انطباق بسیار کمی پیروی کند. شرکا محدودیت های قانونی برای فعالیت های خود دارند و ثبت نام بسیار ارزان تر از یک شرکت  با مسئولیت محدود است.

 

انواع ثبت شرکت های تضامنی در کرمانشاه

شرکت تضامنی ثبت شده: مشارکتی که توسط اداره ثبت دارای صلاحیت قانونی بر اساس قانون مشارکت ثبت شده است.

شرکت تضامنی ثبت نشده: یک شرکت تضامنی ثبت نشده فقط با امضای قراردادی بین شرکا تشکیل می شود. علاوه بر این، اخذ ثبت شرکت تضامنی اختیاری است.

 با این حال، همیشه توصیه می شود که شرکت تضامنی مذکور را به ثبت برسانید، زیرا در مورد شرکت تضامنی ثبت نشده، شرکا نباید از شخص ثالث شکایت کنند، اما واجد شرایط شکایت هستند.

لغو ثبت مشارکت

در یک مورد خاص، گواهی مشارکت می تواند لغو شود. این اغلب انحلال نامیده می شود. زمانی که همه شرکا به جز یکی ورشکسته اعلام شوند یا اگر شرکت در حال انجام فعالیت های غیرقانونی مانند تجارت مواد مخدر یا سایر محصولات غیرقانونی، سوء مدیریت شرکت یا ایجاد تعاملات تجاری با کشورهایی باشد که ممکن است به منافع ایران آسیب برساند، انحلال می تواند به طور خودکار انجام شود.

ثبت تغییرات شرکت در کرمانشاه

یکی از مسائلی که امکان دارد بعد ازثبت شرکت پیش آید ایجاد تغییرات در شرکت می باشد، این تغییر می تواند شامل بسیاری از موارد مانند تغییر نام ، تغییر آدرس و یا تغییر مواضع و قوانین امور کاری باشد.

برای انجام تغییرات شرکت نیاز به مجوز های لازم خواهید داشت اما ایجاد تغییر در شرکت در هر زمانی که نیاز باشد قابل انجام خواهد بود.

تغییرات مورد نیاز باید با اعلام و تهیه صورتجلسه انجام شود و این موارد باید به صورت رسمی و قانونی انجام شود .

همانطور که مستحضر می باشید شریکان و سهام داران یک شرکت و مجموعه ممکن است با اختلافات و یا تغییر نظریات همراه باشند، البته همیشه تغییرات در محوریت مشکلات نخواهند بود و ممکن است برای پیشرفت کاری و یا ایجاد تغییرات مناسب و مفید برای شرکت انجام شوند .

اگر اشخاص حقوقی پس از ثبت نیاز به تغییر و تحولاتی در اساسنامه شان داشته باشند با مراجعه به یک موسسه حقوقی و ثبتی و درخواست تغییرات شرکت ، تصمیمات خود را در رابطه با اصلاح مشکلات قبلی اصلاح می نمایند.

برای ارائه کردن روش های جدید و یا اصلاح مشکلات گذشته نیز کاربرد دارد و می تواند در بسیاری از موارد در جهت های مثبت و موثری ایجاد شود، در بیشتر موارد شریکان با ایجاد تغییرات اوضاع شرکت تجاری خود را سامان می بخشند و از این طریق می توانند کسب و کار خود را رونق بخشند.

برای اخذ و دریافت اطلاعات ثبتی و حقوقی خود و یا ایجاد تغییرات در نام شرکت می توانید به موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر با کادری مجرب و متخصص مراجعه نمایید.

هزینه ثبت شرکت در کرمانشاه

هزینه ثبت شرکت در کرمانشاه

هزینه ثبت شرکت در کرمانشاه متغیر است و به برخی عوامل وابسته است. بنابراین نمی توان به صورت دقیق آن را مشخص کرد. اما می توانید جهت اطلاع از هزینه های ثبت کردن شرکت در کرمانشاه از مشاوران موسسه حقوقی تکسفیر مشورت بخواهید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.