نرم افزار کامفار چیست

طرح توجیهی در کل ارائه دهنده یک مدل تصمیم گیری برای مجریان طرح و پروژه است بنابراین سرمایه گذاران به دنبال راه حلهای مختلفی بودند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

اما وجود پارامترهای فراوان با بیش از ۴۰۰۰ متغیرمحاسبات را آنقدر پیچیده میکرد که تصمیم گیرندگان از نتایج آنها اطمینان لازم را نداشتن و این باعث می شد که نتایج یکسان حاصل نشود.

این موضوع سبب شد تا دستاندکاران به فکر استاندارد نمودن تعاریف و محاسبات بیافتند . کمیتهای در UNIDO در سال 1979 در نیویورک برای استاندارد و کامپیوتری کردن همزمان ارزیابی اقتصادی طرحها تشکیل شد و نهایتاً برنامه COMFAR تهیه و به بازار عرضه شد.

مدل اصلی این برنامه با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی پاسکال و C که قریب به ۵۰.۰۰۰ خط معادل یک کتاب ۲۵۰۰ صفحهای میشود توسط یک تیم ۷ نفره در مدت یک سال و نیم طراحی شده است.

این برنامه برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ به بازار عرضه گردیده است. هزینه تهیه این برنامه بالغ بر یک و نیم میلیون دلار بوده و هم اکنون بیش از نیم میلیون نسخه از آن در سراسر جهان و به ۱۵ زبان (از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی، هلندی، ایتالیایی، عربی، روسی، پرتغالی، اسپانیایی و غیره ) در حال بهرهبرداری میباشد.

نرم افزار تخصصی کامفار یک برنامه کامپیوتری است که از طرح تحقیقات قبل از بهره برداری حمایت می کند و استفاده از آن سازماندهی و محاسبه گزارشات مالی و اقتصادی را آسان میسازد.

با استفاده از کامفار طرح تجاری و پیش بینی درآمد و برآورد هزینه پروژه های صنعتی، معدنی، کشاورزی، زیربنایی، دریانوردی و غیره انجام می پذیرد. نتایج این نرم افزار بیانگر جذابیت اقتصادی طرح بر اساس محدود و یا نامحدود بودن بودجه اقتصادی سازمان مجری می باشد.

 

ورودی های نرم افزار کامفار

– تعریف پروژه

– برنامه ریزی زمانی

– محصولات

– واحدهای پولی

– تورم

– مشارکت ها

– تنزیل

– هزینه های ثابت سرمایه گذار

هزینه های ثابت سرمایه گذار می تواند شامل خرید زمین، محوطه سازی و بهبود زمین، کارهای عمرانی و ساختمانها، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، تجهیزات خدماتی و جانبی کارخانه، حفاظتهای زیست محیطی، هزینه های سربار، هزینه های قبل از بهره برداری و هزینه های پیش بینی نشده

– هزینه های تولید

هزینه های تولید می تواند شمال مواد خام، ملزومات کارخانه، یوتیلیتی، انرژی، قطعات یدکی مصرف شده، تعمیرات و نگهداری، حق امتیاز، دستمزد، مالیات، هزینه سربار کارخانه، هزینه های اداری، هزینه های اجاره بلند مدت، هزینه های بازار یابی

– برنامه فروش

– سرمایه در گردش

– منابع تامین مالی

– مالیات، یارانه

 

شرکت ثبتی حقوقی تکسفیر مشاور شما در  کلیه امور ثبت شرکت ،ثبت برند ،جوازتاسیس ،رتبه بندی،پروانه بهره برداری

با ما در ارتباط باشید

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.