ثبت شرکت در کرج

قبل باز کردن موضوع ثبت شرکت در کرج ، ابتدا به مطالبی در مورد شهر کرج یا استان البرز میپردازیم:

 

کرج از نظر جغرافیایی ، موقعیت  و چگونگی اجتماعی

کرج مرکز استان البرز است که یکی از کلان شهر های ایران می باشد و جایگاه چهارمین شهر بزرگ و پر جمعیت ایران را به خود اختصاص داده است . در شهر کرج اقوام مختلف از استان های مختلف نظیر : شمالی ، لری ، کردی ، یزدی ، اصفهانی و ... ساکن هستند و از این رو لقب ایران کوچک را به خود اختصاص داده است .

نقشه شهر کرج

شهر کرج در نزدیکی شهر تهران واقع شده است و از این رو نیز شهر حائز اهمیتی می باشد و ثبت شرکت در کرج می تواند برای افراد بسیار مفید واقع شود . در شهر کرج می توان انواع شرکت های سهامی ، با مسئولیت محدود ، شرکت های تضامنی ، شرکت های مختلط سهامی ، شرکت های غیر مختلط سهامی ، شرکت های نسبی و شرکت های تعاونی را به ثبت رساند.

 

 ثبت شرکت در کرج

 

قوانین لازم الاجرا برای ثبت شرکت چیست ؟

 برای ثبت شرکت در شهر کرج باید قوانینی توسط افراد رعایت گردد .

به عنوان مثال : برای ثبت شرکت در کرج حداقل سن مورد نیاز برای افراد 18 سال است و تعداد شرکایی که  لازم هستند به صورت آنچه در قسمت زیر ذکر می شود ، می باشد :

  • برای تشکیل شرکت های با مسئولیت محدود ، شرکت های تضامنی ، شرکت های نسبی و شرکت های مختلط سهامی نیاز به حداقل دو شریک برای تاسیس شرکت می باشد .
  • برای تشکیل شرکت های مختلط سهامی و همچنین شرکت های سهامی خاص نیز به حداقل سه شریک برای ثبت شرکت نیاز می باشد .
  • برای ثبت شرکت های سهامی عام باید حداقل 5 شریک وجود داشته باشد .
  • و در انتها برای ثبت شرکت های تعاونی تولید و مصرف به 7 شریک برای ثبت شرکت نیاز می باشد .

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کرج

برای به ثبت رساندن شرکت در کرج مدارکی مورد نیاز است که بعد از انتخاب نوع شرکت و تعیین کردن تعداد شرکای آن باید این مدارک تهیه شوند و در سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری بارگذاری گردد . مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کرج عبارتند از :

  • دو نسخه از درخواست ثبت شرکت به صورت تکمیل شده
  • دو نسخه شرکت نامه که به صورت کامل باشد .
  • دو نسخه از اساسنامه شرکت به صورت کامل
  • در صورتی که نیاز به دریافت مجوز برای ثبت شرکت باشد ، باید مجوز های مورد نظر از مراجع مربوطه دریافت شود .
  • مدارک تمامی شرکا ، مدیران و هیئت ناظر باید احراز هویت گردد و تمامی آنها نیز باید کپی برابر اصل شوند .
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه که مربوط به اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل باشد .
  • دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسس نیز باید ارائه گردد .
  • ارائه وکالت نامه که مربوط به وکیل رسیدگی به پرونده باشد .
  • ارائه دادن اقرارنامه مدیران و بازرسان شرکت

هزینه لازم برای ثبت شرکت در کرج

حال این سوال برای افراد پیش می آید که هزینه لازم برای ثبت شرکت  چه قدر است ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت در کرج به عوامل مختلفی بستگی دارد . این عوامل عبارت اند از : نوع فعالیت شرکت ، تعداد اعضای شریک شده در شرکت و همچنین نوع شرکت .

اما به صورت کلی باید بگوییم که هزینه هایی که برای ثبت شرکت مورد نیاز است عبارت است از :

حق الثبت ، حق الدرج ، هزینه مربوط به درج آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار و روزنامه رسمی و در نهایت هزینه مربوط به ثبت شرکت و برند در کرج از جمله هزینه هایی هستند که برای ثبت شرکت در کرج مورد نیاز می باشند .

در شهر کرج برای مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به چه آدرسی باید مراجعه کرد ؟

در پاسخ به این سوال باید خدمت شما عزیزان بگوییم که برای ثبت شرکت ها و اداره ها غیر تجاری در کرج باید به آدرس : میدان آزادگان ابتدای خیابان مطهری ، جنب پل آزادگان ، اداره ثبت مربوط به اسناد و املاک استان البرز مراجعه کرد

اداره ثبت شرکت ها در استان البرز

جهت ثبت شرکت در شهر کرج و شهرستان های کرج مثل نظرآباد ، هشتگرد ، فردیس ، صفادشت ، بهارستان ، سیمین دشت باید به اداره ثبت شرکت ها در استان البرز مراجعه نمایید.همچنین امور دیگری مثل ثبت تغییرات شرکت و انحلال شرکت و ثبت دفاتر مالیاتی و تجاری توسط این ادارات ثبت می شود.

اداره کل ثبت شرکت ها بر امور اداره ثبت شرکت های استان البرز نظارت می نماید.و اداره ثبت شرکت ها در کرج توسط سازمان ثبت اسناد و املاک نظارت می شود.

آدرس اداره ثبت شرکتها استان البرز

آدرس اداره ثبت شرکتها استان البرز

آدرس اداره ثبت شرکتها استان البرز به شرح زیر می باشد :

کرج – میدان آزادگان – ابتدای خیابان مطهری

اما امروزه به جای مراجعه حضوری به این اداره می توانید به صورت اینترنتی و از طریق سامانه الکترونیکی اداره ثبت شرکت ها امور ثبتی خود مثل ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت و انحلال شرکت را انجام دهید.برای این منظور ابتدا باید به سایت اداره ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید و پس از وارد نمودن اطلاعات درخواستی و تایید نام شرکت ، مدارک مورد نیاز را ارسال نمایید.پس از تایید مدارک و تحویل آن ها و انتشار نمودن آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی ثبت شرکت خود را انجام دهید.

ط .

مزیت های ثبت شرکت در کرج

  • همسایگی استان های مهم کشور.
  • اتوبان ها ، راه و جاده ای مناسب برای دسرسی به نقاط مختلف کشور.
  • برخورداری از گردش مالی بالا.
  • وجود شهرک های صنعتی مهم در کرج.
  • وجود فرودگاه.
  • برخورداری از خط راه آهن سراسری ایران.
  • در صورتی که شرکت به ثبت رسمی رسیده باشد کلیه قرارداد ها و اساسنامه هایی که بین شرکا منعقد می شود کاملا رسمی بوده و هیچ یک بی اطلاع نخواهند بود .
  • فعالیت های تجاری و مالی بعد از ثبت شرکت کاملا قانونی و مجاز خواهد بود .
  • در هنگام انحلال و یا ورشکستگی شرکت به وضع مالی شرکت به طور قانونی رسیدگی خواهد شد.

 مراحل کلی ثبت شرکت در کرج

مراحل ثبت شرکت در کرج

 

گام اول: پیدا کردن شریک امن و قابل اعتماد

سهامداران در شرکتی که به صورت مسئولیت محدود به ثبت رسیده باشند ۲نفر و در شرکت‌ی که به صورت سهامی خاص به ثبت برسند ۳‌نفر است.انتخاب شریک امن و قابل اعتماد از ضروری ترین کارهاست با انتخاب شریک امن و قابل اعتماد میتوانید سالها فعالیت کنید و این شریک با اعتماد میتواند شما در اداره ی امور شرکت یاری کند .

مسئولیت شرکا و سرمایه‌گذارها در شرکت با مسئولیت محدود به همان اندازه میزان سرمایه خودشان است. شریکی که سرمایه بیشتری در شرکت داشته باشد حق بیشتری دارد و همچنین مسئولیت بالاتری را نیز در برابر بدهی ها دارا است .

گام دوم : ورود به سامانه ثبت شرکت

وارد سایت سامانه ی ثبت شرکتها به نشانی  Irsherkat.ssaa.ir شوید. در این سایت به قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت رفته و این گزینه را انتخاب کنید.

این سایت فرمی را برای شما نمایش میدهد که باید مرحله به مرحله اقدام به تکمیل این فرم کنید. درج اطلاعات در زمینه ی متقاضی اولین بحثی است که در این فرم‌ باید بادقت و به طور دقیق پر شود. شما باید در فرم پیش رویتان مشخصات خود را در درج کنید و با دقت این فرم را پر کنید. گزینه «گام‌بعدی» را زده و به مرحله ی بعدی مراجعه کنید.

گام سوم : تعیین و انتخاب نام شرکت

در این قسمت باید اقدام به درج کردن نام منسب برای شرکت در فرم کنید. اتنخاب و تعیین 5نام که مناسب با شغل و در زمینه ی خدمات شما باشد برای شرکت بر عهده ی شما عزیزان است این نام های انتخابی با توجه ب الویت بندی شما از نام اول بررسی میشوند و یک نام را در نهایت برای شرکت شما انتخاب میکنند.

انتخاب یک اسم نکات قانونی خاص خود را دارد در این زمینه دقت کامل را داشته باشید تا هر 5 نام شما رد نشود و زمان شما حدر نرود در همان ابتدا نام های خاص و غیر تکراری را برگزینید تا در زمان خود صرفه جویی کنید تا دوباره مجبور نباشید که 5 نام دیگر را انتخاب کنید به این نکته بسیار دقت کنید که نام شما نباید شبیه نام شرکت ها باشد و هرچه خاص تر و بروز تر باشد تایید نام زود تر به دست شما میرسد.

دثقت کنید که استفاده از اسامی مخفف شده ی اداره‌های دولتی باشد و شبیه این ارگان ها باشد به ثبت نخواهد رسید.پس از طی این مراحله یک کد رهگیری به شما میدهند.

گام چهارم : تعیین موضوع فعالیت شرکت

موضوع فعالیت کار و حرفه ی شما برای ثبت میباشد. مدت فعالیت شرکت را باید انتخاب کنید و یکی از 2گزینه «محدود»یا «نامحدود» را برگزینید.

 برای هرگونه فعالیت و خدمات و به کارگیری مدرک تحصیلی و استفاده از استعداد های خود همچنین فعالیت‌های علمی،فعالیت های آموزشی و پژوهشی میتوانید اقدام به ثبت شرکت کنید انتخاب موضوع شرکت همان فعالیتی میباشد که میخواهید برای آن اقدامات اولیه را طی کنید باید دقت داشته باشید که برخی فعالیت ها نیازمند مجوز از سازمان مربوط به خود را دارند و شما باید برای انجام فعالیت خود این مجوز ها را داشته باشید.

گام پنجم : تعیین نشانی شرکت

درج نشانی‌ای برای محل دفتر شرکت از واجبات است، دقت داشته باشید که شما باید حتما آدرس واقعی را ارائه دهید که در آن مشغول فعالیت هستید و نمیتوانید آدرس محل سکونت خود را دهید زیرا هنگامی که میخواهید برای شرکت خود کد اقتصادی دریافت کنید به همان آدرس درج شده در اساسنامه ممیز دارایی مراجعه میکند و کد اقتصادی را به شما نمیدهند و شما باید تغییر آدرس بدهید که در زمان و هزینه به نفع شما نخواهد بود این تغییر آدرس برای شما هم هزینه بر میباشد و هم زمان بر پس بهتر است در همان ابتدا مکانی را برای فعالیت خود تعیین کنید در غیر این صورت باید تغییر آدرس داشته باشید.

اما اگر هنوز مکانی برای انجام فعالیت خود انتخاب نکرده‌اید و مجبور به درج آدرس محل سکونت هستید میتوانید این کار را انجام داده و پس از اجاره ی محل فعالیت خود اقدام به تغییر آدرس کنید.دقت داشته باشید که تمام مدارکی که از سمت اداره ثبت شرکت‌ ها برای شما فرستاده می‌شود به همین آدرس درج شده می آید.

گام ششم : تامین و تعیین سرمایه شرکت

در قسمتی به نام سرمایه شخص حقوقی که در سایت مشاهده میفرمایید باید اقدام به تعیین میزان سرمایه شرکت کنید.اگر نوع شرکت شما سهامی باشد باید تعداد سهم شرکت و ارزش اسمی آن نیز در این فرم درج شود.

حداقل سرمایه ای که میتوانید برای شرکت خود انتخاب کنید ۱۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است که پایین ترین مبلغ است البته به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه شرکت میتواند گزینه ی خوبی برای سنجش شرکت در برابر قرارداد ها باشد و میتواند نمایان اعتبار یک شرکت باشد.

در آغاز کار شرکت معقول میباشد تا سرمایه 10میلیون تومانی را برای شرکت خود در نظر بگیرید هرچه سرمایه ی شما بیشتر باشد واریزی های مربوط به اداره ثبت متفاوت میشود و با سرمایه های بیشتر باید واریزی های بیشتری را داشته باشید.

گام هفتم : معرفی شرکا و سهام داران

درج مشخصات مربوط به سهامداران و اعضا شرکت و شرکا در فرم پیش رو از واجبات است که باید نسبت به تکمیل آن به طور دقیق اقدام کنید.اطلاعات شناسنامه‌ای ، آدرس پستی و شماره تماس شرکا باید درج شود.

گام هشتم : تعیین سهام شرکا

سهام هر یک از شرکابه صورت دقیق و حساب شده باید مشخص شوند و در فرم درج شوند. با انتخاب نام شرکا تعیین می‌کنید که این شریک چه تعداد سهام دارد.

توجه داشته باشید که نوع سهام شما همان نقدی یا غیرنقدی بودن سرمایه‌ میباشد. سمت اشخاص را نیز باید تعیین کنید که در فرم‌های بعدی با آن مواجه میشوید.

گام نهم : تعیین شعبه شرکت

اگر قرار باشد شرکت شما در شهر مورد نظر و هر شهری در کشور ایران شعبه داشته باشد باید اقدامات مربوط به شعبه‌های شرکت نیز تعیین و درج شوند باید در فرم مربوط شعبه ی شرکت مشخصات شعب را به طور دقیق درج نمایید.

البته اگر در این زمینه به نتیجه ای نرسیده اید و فعلا شعبه ای را در نظر ندارید و تکلیف این موضوع را نمیدانید یا هنوز با سهامداران خود به نتیجه نرسیده اید و توافق نکرده اید باید معرفی شعب را به اینده بسپارید و در زمان مناسب برای آن اقدام کنید و به قسمت شعب در سامانه مراجعه کرده و گزینه مربوط به نداشتن شعب را انتخاب کنید.

هنگامی که قصد داشتید تا شعب شرکت و سمت اشخاص را مشخص کنید ، باید به سراغ تعیین سال مالی شرکت رفته و فرم مربوط به‌ صورتجلسه را با دقت تکمیل کنید.

گام دهم : بارگذاری اساسنامه درسایت

بارگذاری اساسنامه و شرکت‌ نامه پس از تأیید اطلاعات بر عهده ی شما میباشد. اساسنامه ها و شرکت‌ نامه ها فرم‌ های پیش‌ فرض هستند که باید به طور دقیق پر شوند و در قسمت اخر آن میتوانید اقدام به درج قوانین مخصوص شرکت‌ کنید.

حالا باید تصویری برابر اصل شده از اساسنامه خود را در سایت اداره ثبت شرکت‌ها بارگذاری کنید. از اینجا به بعد کار اصلی‌تان تمام است و فقط باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکت‌ها از شما بخواهد مدارک را برای آنها ارسال کنید. و به این فرم اضافه کنید

گام یازدهم : چاپ آگهی در روزنامه رسمی

پس از اینکه تمام مدارک توسط اداره ثبت شرکتها تایید شد، شماره ثبت شرکت به شما تحویل داده می‌شود. باید آگهی ثبت شرکت خود را در روزنامه رسمی چاپ کنید.

در این آگهی‌ای که شما چاپ می‌کنید اطلاعاتی مانند نام شرکت، نوع فعالیت و .... را مطرح می‌کنید.معمولا تا حدود ۲هفته بعد از مراجعه شما به دفتر روزنامه رسمی، آگهی ثبت شرکت در آن مندرج می‌شود. 

 

 ثبت شرکت در کرج چه قدر زمان می برد ؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کرج

  • ارائه دو نسخه اساسنامه تکمیل شده شرکت که توسط سهامداران امضا شده باشد .
  • تکمیل نمودن دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص که قسمت نقدی آن نباید از 35 درصد کل سهام کمتر باشد .
  • ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسس
  • تعیین کردن اولین مدیران و بازرسین و قبول سمت مدیریت و بازرسی توسط آنها و همچنین ارائه کپی برابر اصل شده شناسنامه برای تمامی اعضا هیئت مدیره و سهامداران
  • ارائه کپی کارت کلی که کپی برابر اصل شده باشد برای تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین
  • در صورتی که اعضای هیئت مدیره و یا بازرسین اشخاص حقوقی باشند ، باید کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقیی و همچنین نامه مربوط به معرفی نماینده و کپی شماسنامه و کارت ملی که کپی برابر اصل شده باشد ارائه گردد .
  • در صورتی که سهامداران خارجی در شرکت وجود داشته باشند باید کپی برابر اصل پاسپورت این اشخاص به مرجع ثبت ارائه داده شود .
  • ارائه گواهی مبنی بر عدم سوءپیشینه برای همه اعضای هیئت مدیره ، مدیرعامل بازرسین از طرف متقاضی ثبت شرکت .
  • ارائه اصل وکالتنامه و یا کپی برابر اصل آن
  • ارائه اصل قیم نامه و یا کپی برابر اصل آن
  • ارائه گواهی بانکی که مبنی بر پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت باشد .
  • ارائه اقرارنامه در صورت جلسه برای تمامی اعضا و مدیر عامل مبنی بر اینکه شامل ممنوعیت های درج شده در ماده 141 قانون اساسی نمی باشد .
  • ارائه دادن اقرارنامه مربوط به بازرسین مبنی بر اینکه هیچ نسبت فامیلی با مدیران و مدیر عامل ندارند .

مدارک ثبت شرکت در کرج

ثبت شرکت در کرج چه قدر زمان می برد ؟

یکی از مراحل ثبت شرکت در کرج مرحله تایید نام شرکت است که این مرحله به میزان یک تا دو روز زمان می برد .

پس از به تایید رسیدن نام شرکت نیز باید مدارک لازم برای ثبت شرکت امضا گردد و مدارک لازم همان طور که در قسمت های قبل ذکر شد باید به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود ، که این کار نیز به مدت 5 تا 7 روز زمان می برد .

ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود در کرج

شرکت های با مسئولیت محدود از شرکت های هستند که در قانون تجارت می توان برای تشکیل آنها اقدام نمود و به ثبت رساندن آنها از ثبت سایر شرکت ها آسان تر می باشد . به همین علت شرکت های با مسئولیت محدود در گروه رایج ترین انواع شرکت ها به حساب می آیند .

حال لازم به ذکر است که برای ثبت شرکت های با مسئولیت محدود در کرج باید به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مراجعه کرد و فرم ها و اطلاعات خواسته شده در این بخش را به دقت وارد کرد .

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت های با مسئولیت محدود

  • این شرکت ها باید دارای دو نفر شریک باشند که به سن قانونی 18 سال رسیده باشند .
  • هر دو عضو شرکت باید از سهامداران باشند .
  • سرمایه اولیه نیز باید به میزان صد هزار تومان در نظر گرفته شود .

ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

شرکت های سهام به دلیل داشتن سرمایه زیاد ، تعداد شرکا ، تنوع فعالیت به عنوان مهم ترین و فعال ترین شرکت های موجود به شمار می آیند . شرکت های سهامی خاص شرکت های تجاری هستند که سرمایه آنها در زمان تاسیس نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد و سرمایه آنها به قطعات سهام تبدیل می شود .

مسئولیت هر یک از صاحبان سهام به صورت مبلغ اسمی سهام آنها است و تمامی سرمایه در این شرکت ها باید به وسیله موسسین پرداخت شود . لازم به ذکر است که تعداد شرکا در این شرکت ها نباید از سه نفر کمتر باشد .

شرکت های سهامی خاص فاقد محدودیت برای فعالیت هستند . این شرکت ها برای شرکت در مناقصه ها و مزایده ها و دریافت تسهیلات بانکی از اعتبار خوبی برخوردار هستند .

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت های سهامی خاص

  • حضور سه نفر عضو به صورت اصلی که به سن قانونی رسیده باشند .
  • سرمایه شرکت باید حداقل یک میلیون ریال باشد .
  • در زمان تاسیس باید 35 درصد از سرمایه به طور نقدی به حساب شرکت تودیع گردد .
  • در صورتی که سرمایه غیر نقدی در شرکت وجود داشته باشد باید این سرمایه به تفکیک تقویم در اظهارنامه وارد شود .
  • سرمایه باید توسط موسسین تامین شود و موسسین شرکت برای تمامی اقداماتی که برای تاسیس و به ثبت رساندن شرکت ، دارای مسئولیتی به صورت تضامنی هستند . لازم به ذکر است که تا زمانی که شرکت مورد نظر به ثبت نرسیده باشد صدور برگه سهام ممنوع می باشد .
  • اعضای تشکیل دهنده هیئت مدیره باید حداقل دو نفر باشند و باید حداقل دارای یک سهم باشند . همچنین این افراد نباید دارای سوپیشینه کیفری باشند .

ثبت شرکت سهامی عام در کرج

شرکت های سهامی عام شرکت هایی هستند که موسسین آنها بخشی از سرمایه شرکت را به وسیله فروش سهام به مردم جامعه تامین می کنند . موسسین 35 درصد از سهام شرکت را در حسابی به نام شرکت در یکی از بانک ها واریز می کنند و اظهارنامه ای را با پیوست اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه مربوط به پذیره نویسی سهام به مراجع ثبت شرکت ها ارائه می دهند .

شرکت های سهامی عام کامل ترین نوع شرکت ها هستند و برای انجام کارهایی از قبیل : استخراج از معادن و تجارت با کشورهای خارج و ایجاد کارخانجات و ... تشکیل می شود که سرمایه افراد برای انجام این امور کافی نیست .

شرکت های سهامی عام برای جلب کردن سرمایه مهم ایجاد می شود و لازم است که تعداد قابل توجهی شریک دور هم جمع شوند .

شرایط ثبت شرکت های سهامی عام کرج

  • برای ثبت شرکت های سهامی عام باید 5 شریک وجود داشته باشد .
  • میزان سرمایه اولیه پنج میلیون ریال است و سرمایه مورد نظر توسط موسسین و مردم تامین می گردد .
  • سرمایه موسسین شرکت نباید از 20 درصد کمتر باشد .
  • 35 درصد از مبلغ ذکر شده باید به صورت نقد توسط موسسین و در حسابی به نام شرکت سهامی عام در یکی از بانک ها سپرده شود .
  • رسید سپرده در صورتی که بخشی از آن در غالب یک تعهد غیر نقدی باشد ، اسناد مالکیت مربوطه باید در همان بانکی که واریز در آن انجام شده است به مرجع ثبت شرکت ها ارائه داده شود .
  • مجمع عمومی باید بعد از رسیدگی و احراز پذیره نویسی کلیه سهام شرکت و پرداخت کردن مبلغ های لازم وارد شور شوند و اساسنامه را تصویب کنند

 

 مدارک مورد نیاز برای تاسیس کردن شرکت سهامی عام

 

شرایط تشکیل شرکت های تضامنی در کرج

  • تنظیم قراردادی که مبنی بر نحوه همکاری و توافق شرکا باشد .
  • تهیه اساسنامه ای که بر اساس اصول و قواعد حاکم بر امور جاری و مدیریتی شرکت باشد .
  • پرداخت کردن سرمایه نقدی که به حساب تعیین شده از سوی شرکت واریز گردد .
  • تقویم فهرست سرمایه غیر نقدی و ارائه آن به دفتر شرکت بعد از ارزیابی کارشناس رسمی

 

شرایط ثبت شرکت های تعاونی در کرج

  • برای ثبت شرکت های تعاونی باید حداقل یک سوم از سرمایه به صورت نقد پرداخت شود .
  • دو سوم از سهام باید توسط هیئت ناظر خریداری و تعهد شود .
  • سهام شرکت تعاونی باید همراه با نام و غیر قابل تقسیم باشد و بهای آن نیز باید به صورت نقد پرداخت شود .
  • در مجمع عمومی شرکت تعاونی هر شریک فقط دارای یک رای می باشد .
  • اداره شرکت تعاونی بر عهده هیات مدیره می باشد و بر اساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت انتخاب می گردد .

 

سوالات متداول ثبت شرکت در کرج

برای ثبت شرکت در کرج چه باید کرد؟
برای این عمل دو راه دارید : یا طبق آموزه های این مقاله خود اقدام به ثبت کنید و یا تمام مراحل ثبت شرکت در کرج را به عهده مشاورین ما بگذارید و براحتی مدارک ثبت شرکت خود را تنها در مدت چند روز دریافت کنید.
هزینه ثبت شرکت در کرج چقدر است؟
این هزینه بسته به نوع شرکت درخواستی متغیر است و برای اطلاع از قیمت لطفا با ما تماس بگیرید.
چرا نام انتخابی برای ثبت شرکت در کرج تایید نمیشود؟
نام های انتخابی برای شرکت باید مشابه نام شرکت های ثبت شده نباشند و طبق قوانین باشند هرچه نام های انتخابی خاص تر باشند احتمال ثبت و تایید آنها بیشتر است . برای انتخاب نام شرکت خود میتوانید با کارشناسان ثبتی ما مشاوره داشته باشید.
آیا یک شخص میتواند مدیر عامل دو شرکت به طور هم زمان باشد؟
خیر هرشخص در هر شخصیت حقوقی مجاز به یک سمت مدیر عاملی میباشد و اگر بخواهد در شرکت یا موسسه ی دیگری سمت مدیر عاملی بگیرد از نظر قانونی باید انصراف خود را از سمت قبلی خود در شرکت قبلی اعلام نماید و پس از آن اقدام به تعیین سمت مدیر عامل در شرکت جدید نماید.
حداقل چند نفر برای ثبت شرکت در کرج لازم است؟
بسته به نوع شرکت حداقل تعداد اعضای هیئت مدیره نیز متفاوت میباشد.حداقل تعداد اعضای هیئت مدیره برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر و در شرکتهای سهامی خاص 3 نفر و در شرکتهای سهامی عام 9 نفر میباشد. البته امکان ثبت شرکت با حداقل دو نفر در شرکتهای سهامی خاص با تشریفات قانونی خاص نیز میسر میباشد

  • 4 نفر نظر داده اند
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.
  • نظر شما بعد از تایید منتشر می شود
    avatar
    mohsen · 2 سال قبل
    الان در کرج نام شرکت چند سیلابی میتونیم انخاب کنیم؟
    • نظر شما بعد از تایید منتشر می شود
      avatar
      موسسه تکسفیر · 2 سال قبل
      در حال حاضر تعداد سیلاب هایی که باید برای ثبت در استان البرز انتخاب شوند ۳ عدد هستند.
  • نظر شما بعد از تایید منتشر می شود
    avatar
    هادی خزایی · 2 سال قبل
    سلام شرکتی در فردیس کرج ثبت کردم آیا میتونم در شهر هشتگرد هم با همون شرکت فعالیت کنم؟
    • نظر شما بعد از تایید منتشر می شود
      avatar
      موسسه تکسفیر · 2 سال قبل
      بله البته ، شما با ثبت شرکت در کرج میتونید در کل استان البرز فعالیت داشته باشید.