اولین و مهمترین وظیفه یک فعال اقتصادی پس از احراز شرایط مشمولیت در نظام مالیات بر ارزش افزوده ، ثبت نام میباشد ابتدا باید وارد سایت www.evat.ir شوید.

پیش ثبت نام ارزش افزودهباید در قسمت ثبت نام گزینه ی انجام پیش ثبت نام را انتخاب کنید و از بین دوگزینه ی پیش ثبت نام اشخاص حقیقی و پیش ثبت نام اشخاص حقوقی گزینه ی اشخاص حقیقی را انتخاب کنید.

در این قسمت باید اطلاعات اصلی مودی (نام ، نام خانوادگی ، نام فروشگاه ، شماره جواز کسب ، شماره ملی را پر کنید)و از قسمت نشانی تماس نیز اطلاعاتی اعم از (تلفن ، استان محل فعالیت ، شهرستان محل فعالیت ، شهر محل فعالیت ، کد پستی ده رقمی محل فعالیت ، وضعیت محل استقرار ، تلفن همراه ، نشانی کامل پستی ، پست الکترونیک را با دقت پرکنید.

موسسه ی حقوقی تکسفیر میتواند مراحل پیش ثبت نام ارزش افزوده را برای شما به نحو احسنت در زمانی اندک به پایان برساند.

و تیک گزینه ی گواهی میگردد ، اینجانب تاکنون از سوی سازمان امور مالیاتی کشور دعوت به ثبت نام در این نظام مالیاتی نگردیده ام را بزنید.

پس از ارسال اطلاعات چنانچه اطلاعات درج شده صحیح باشند یک کد رهگیری برای مودی محترم صادر میشود که باید تا زمان دریافت بسته رمز از طریق پست آن را یادداشت و نزد خود نگه دارید.

اگر مودی اطلاعاتی را که لازم بوده درج ننماید و یا برخی از اطلاعات درج شده نادرست باشند آن قسمت توسط سیستم با ستاره قرمز رنگ مشخص می شود که پس از اصلاح آن باید مجددا گزینه ارسال اطلاعات را انتخاب نمایید تا امور مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده محل فعالیت خود مراجعه نموده ، آدرس پستی جدید خود را اعلام نماید.

چنانچه کد پستی و نشانی محل فعالیت مودی صحیح باشد حداکثر پس از ده تا پانزده روز دعوتنامه ثبت نام حاوی نام کاربری و کلمه عبور که به صورت محرمانه می باشد از طریق پست برای وی ارسال خواهد شد.

از آنجا که بدون داشتن نام کاربری و کلمه عبور انجام سایر تکالیف مودی امکان پذیر نمی باشد بنابراین چنانچه دعوتنامه ثبت نام بدست مودی نرسد باید به واحد خدمات مودیان مالیات بر ارزش افزوده محل فعالیت خود مراجعه نموده و آدرس پستی جدید خود را اعلام نمایند.

توجه داشته باشید که برای انجام پیش ثبت نام اشخاص حقوقی داشتن کد اقتصادی 12 قمی جدید الزامی است و آن دسته از اشخاص حقوقی که تا کنون اقدام به دریافت کد اقتصادی نکرده اند باید جهت دریافت آن به سایت  www.tax.gov.irمراجعه و ثبت نام نمایند.

موسسه ی حقوقی تکسفیر با تجربه ی کاری فراوان آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.