ثبت برند لاتین

ثبت برند لاتین به معنای ثبت نام تجاری یا برند در کشورهایی است که از الفبای لاتین استفاده می‌کنند، مانند ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی. در این کشورها، فرآیند ثبت برند معمولاً شامل ارائه اطلاعات مربوط به برند، محصول یا خدمات مرتبط، و هزینه‌های مربوط به ثبت است. این ثبت می‌تواند به عنوان یکی از اقدامات حقوقی و محافظتی برای حفظ حقوق مالکیت معنوی برند مورد استفاده قرار گیرد، از جمله حق استفاده از برند، جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برند توسط دیگران، و حتی می‌تواند به عنوان ابزاری برای افزایش ارزش تجاری برند و جلب اعتماد مشتریان عمل کند.

منظور از برند چیست ؟

کلمه برند ریشه در کلمه اسکاندیناوی برندر دارد.در واقع در آن زمان نام تجاری وسیله ای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب می آمد و صاحب حیوانات با سوزاندن تن آن ها به شکل یک علامت ویژه ، آن ها را علامت گذاری می کردند. به طور کلی، این نشانه ها اولین شکل های دیداری نام تجاری را تشکیل می دادند.موسسه ی حقوقی تکسفیر شما را در انجام ثبت برند و ثبت برند لاتین یاری میکند

از برند برای تشخیص محصولات یک تولید کننده از سایر تولید کنندگان می باشد.برند معمولا به شکل نقش ، تصویر، رقم ، حرف ، عبارت و... استفاده می شود.

علامت تجاری یا برند را باید در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران ثبت نمود.

 

تاریخچه برند و نحوه ثبت علایم تجاری

برند از گذشته‌ها به عنوان یک مفهوم برای شناسایی و تمایز محصولات تولیدکنندگان از دیگران محسوب می‌شود. این مفهوم می‌تواند به شکل‌های مختلفی نظیر نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف، و غیره باشد. کوین لین کلر، محقق برجسته در حوزه برند، بر این باور است که نام تجاری یک ادغام از نشانه‌های روانی و ذهنی در مصرف‌کنندگان است که به منظور افزایش ارزش تصووری از محصول یا خدمت به‌کار می‌رود. او بر این باور است که این نشانه‌ها باید منحصر به فرد، برجسته، و جاذب باشند.

ثبت علایم تجاری و اختراعات در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی در تهران انجام می‌شود. ماده 6 قانون ثبت علایم تجاری اداره ثبت علایم را به‌عنوان شعبه‌ای مختص از دفتر دادگاه شهرستان تهران معرفی می‌کند. به این ترتیب، اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی توانایی اتخاذ تصمیمات مرتبط با قبول یا رد علایم را به‌عنوان شعبه دادگاه شهرستان دارد. این اقدامات به منظور حفظ و حفاظت از حقوق مالکیت معنوی برند و افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان نسبت به آنها انجام می‌شود.

 شرایط ثبت برند لاتین

شرایط ثبت برند لاتین

اگر برند شما معنی فارسی نداشته باشد و دارای حروف لاتین باشد باید آن را در قالب برند لاتین ثبت نمایید.بنابراین برای ثبت برند لاتین علاوه بر درخواست ثبت برند خود باید کارت بازرگانی نیز دریافت نمایید.

اگر شخص حقیقی یا حقوقی کارت بازرگانی نداشته باشد نمی تواند برند لاتین خود را ثبت نماید.

چگونه برند لاتین خود را ثبت نمایید ؟

بعد از اینکه کارت بازرگانی خود را اخذ نمودید می توانید درخواست ثبت برند لاتین نمایید.فرقی نمی کند که این حروف فارسی باشند که به لاتین نوشته شده و یا اینکه ریشه لاتین داشته باشند.در هر صورت اگر حروف لاتین در آن ها به کار رفته باشد علامت تجاری یا برند لاتین محسوب می شوند.

بعد از اخذ کارت بازرگانی و درخواست ثبت برند باید مدارک مورد نیاز آن را تهیه نمایید.و علامت تجاری لاتین را مانند علامت فارسی ثبت نمایید.اما یک فرق دیگری که با ثبت برند فارسی دارد این است که باید بررسی شود که این برند مطابق قوانین و شرایط بین المللی برند می باشد یا نه.و سپس استعلام می شود که برند شما در کشور های دیگر ثبت نشده باشد.

برند لاتین شما باید مطابق با استاندارد های توافقنامه مادرید و پروتکل الحاقی آن باشد.به همین دلیل ثبت این نوع برند ها زمان بیشتری می برد.

لازم به ذکر است که مالیات و عوارض برند لاتین با سایر برند ها فرقی نمی کند.

 

 

مدارک مورد نیاز ثبت برند لاتین برای اشخاص حقوقی

مدارک مورد نیاز ثبت برند لاتین برای اشخاص حقوقی

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی افراد دارای حق امضا در شرکت
  2. کپی مدارک ثبتی شرکت
  3. کارت بازرگانی
  4. نمونه ای از برند در اندازه های 12*12 سانتی متر

مدارک مورد نیاز ثبت برند لاتین برای اشخاص حقیقی:

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  2. کارت بازرگانی
  3. نمونه برند در اندازه های 12*12 سانتی متر

ثبت برند لاتین چه مراحلی دارد ؟

  1. تکمیل و ارائه 3 نسخه اظهارنامه ثبت برند به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران و یا اداره ثبت محل فعالیت در شهرستان که حاوی مشخصات متقاضی و نوع علامت یا کالا باشد.
  2. استعام از برند برای اینکه مشخص شود که برند شما قبلا ثبت نشده باشد یا مشابه علامت دیگری نباشد.
  3. بررسی برند از نظر عدم مغایرت با قوانین و مقررات قانونی

علامت مورد نظر بعد از داشتن شرایط بالا در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود.اگر بعد از گذشت یک ماه از انتشار آگهی هیچ گونه اعتراضی نسبت به علامت صورت نگرفت می توانید علامت را ثبت نمایید.

به دلیل اینکه ثبت برند یا علامت تجاری لاتین زمانبر است و مراحل پیچیده تری نسبت به ثبت برند فارسی دارد.مثلا نوع درخواست و اظهارنامه آن ها متفاوت می باشد.بنابراین افراد در ثبت برند دچار سردرگمی می شوند.به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که از مشاوره های کارشناسان زبده ما در موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر استفاده نمایید.

موسسه تکسفیر مراحل ثبت برند شما را در کوتاهترین زمان انجام می دهند.

برای ثبت برند چه اقداماتی لازم است؟

ثبت برند لاتین،مانند ثبت برند فارسی است.اما برای ثبت برند لاتین نیاز به کارت بازرگانی می باشد.اقدامات لازم جهت ثبت برند، به قرار ذیل است:

  1. تکمیل وتسلیم فرم اظهارنامه ثبت برند به اداره ثبت شرکت ها ومالکیت صنعتی در تهران وبه اداره ثبت محل فعالیت در شهرستان ها مشتمل بر مشخصات متقاضی ونوع علامت و کالا یا خدمت مورد نظر که در سه نسخه تنظیم می شود.
  2. استعلام از برند جهت احراز عدم ثبت یا تشابه علامت مورد نظر تحت اسم دیگر
  3. عدم مغایرت با ضوابط و مقررات قانونی

علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و اگر ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی نسبت به علامت کلمه یا عباراتی که به همراه علامت تجاری بکار برده می شود باید به زبان فارسی نوشته شود.استفاده از حروف لاتین نیز بشرطی مجاز است که اندازه آن ها از اندازه حروف فارسی کوچکتر باشد.

 

ثبت شرکت در کرج،ثبت برند،ثبت برند در کرج را به موسسه ی حقوقی تکسفیر بسپارید شما با ثبت برند کسب و کار خودتان را پیشرفت میدهید و در بازار رقابت موفق تر از پیش خواهد شد باید دانست که سرشناسی شما با برندتان انجام میشود

 

جمع‌بندی

 برند به عنوان یک مفهوم جهت شناسایی و تمایز محصولات تولیدکنندگان از دیگران استفاده می‌شود. این مفهوم معمولاً با استفاده از نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت و سایر عناصر به شکل‌های مختلف بیان می‌شود. ثبت برند لاتین نیز در کشورهایی که از الفبای لاتین استفاده می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سوالات متداول

  1. منظور از برند چیست؟

    • برند به مفهومی برای شناسایی و تمایز محصولات یک تولیدکننده از سایر تولیدکنندگان اشاره دارد.
  2. چگونه برند لاتین ثبت می‌شود؟

    • برای ثبت برند لاتین، ابتدا کارت بازرگانی و سپس درخواست ثبت برند با مدارک مربوطه لازم است.
  3. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند لاتین چیست؟

    • برای افراد حقوقی: کپی شناسنامه، کارت ملی افراد دارای حق امضا در شرکت، کپی مدارک ثبتی شرکت، کارت بازرگانی و نمونه برند. برای افراد حقیقی: کپی شناسنامه و کارت ملی، کارت بازرگانی و نمونه برند.
  4. چه مراحلی برای ثبت برند لاتین وجود دارد؟

    • تکمیل و ارائه اظهارنامه ثبت برند، استعلام از برند، بررسی مغایرت با قوانین، انتشار آگهی در روزنامه رسمی، و در صورت عدم اعتراض، ثبت نهایی برند.
  5. برند لاتین باید چه شرایطی داشته باشد؟

    • برند لاتین باید مطابق با استانداردهای توافقنامه مادرید و پروتکل الحاقی آن باشد و به شرط عدم تشابه با برندهای ثبت‌شده در کشورهای دیگر ثبت گردد.
  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.