ثبت لوگوتایپ

یکی از عوامل مهم و گاهی مهم ترین ابزاری که در شکل گیری یک هویت خاص یا یک یونیفورم کلی مورد استفاده طراحان قرار می گیرد لوگو است، لوگوتایپ یا نشانه نوشته، اغلب نام خاصی برای یک شرکت، مجموعه یا کالا و گاهی تنها یک نوشته حتی فاقد معنی است که با طراحی خاص و متفاوت ارائه نشده تا برای دیگران شناخته شده باشد.

در اکثر اوراق اداری اولین چیزی که به نظر مخاطبان می رسد لوگوی آن است، نام شرکت یا شخص حقیقی و ... که در بسیاری موارد مهم ترین پیام اوراق است.

بیشترین کاربرد لوگوها آن است که برای مخاطب قابل شناسائیباشند.در طراحی لوگو خوانا بودن همراه با متفاوت بودن یا سایر لوگوهای هم موضوع یک اصل است.

لوگو باید قابل درک، تاثیر گذار بوده و در ذهن بیننده باقی بماند. لوگو از سرمایه های معتبر یک شرکت محسوب می شود.

با ارتقاء یک شرکت همچنان نام و لوگوی آن ثابت میماند و طراحی لوگو برای نشانه یک شرکت تولیدی یا خدماتی متفاوت است.

لوگو مشخصات شرکت را آشکار میسازد. لوگو تایپ، نام شرکت می باشد، زمانی که یک لوگوتایپ در صفحه سربرگ قرار می گیرد به عنوان بخشی از هویت شرکت تلقی می شود.

یک لوگو باید پیام خود را بازگو کند ولی ممکن است کلیه عملکرد موردنظر شرکت را بیان کند.

در هر صورت یک لوگوتایپ باید دارای خصوصیات عمومی زیر باشد:

الف) عملکرد شرکت را نشان دهد.

ب) شناخته شده باشد.

ج) متنوع و متفاوت با لوگوتایپ با همنوع خود باشد.

لوگو تایپ یک شرکت که دچار تغییرات و دگرگونی اساسی شود، مخاطبان آن فکر میکنند که نوع مالکیت شرکت تغییر کرده یا حوزه مربوط کاملا معقول شده است.

جدید ساختن لوگوی موجود با استفاده از لوگوی قدیمی بهتر از کنار گذاشتن لوگوهای قدیمی و یا روی آوردن به یک لوگوی جدید می باشد. نقش لوگو در ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم، نقشی کلیدی و بسیار پر اهمیت است.

هنگام طراحی کارت، سربرگ و پاکت باید این نکته را مورد توجه قرار داد که نوشته ها نباید با عناصر دیگر تداخل پیدا کنند.

قطع کارت ویزیت سبب می شود که فضای بسیار محدودی برای رساندن سریع اطلاعات وجود داشته باشد. قرار نگرفتن صحیح نوشته ها در صفحه و حجم زیاد مجموعاً نازیبایی آنها، مشتری را سردرگم خواهد کرد و باعث می شود که متوجه خدمات شرکت نشود و نگاه کردن به آن باعث آزار چشم شود.

وجود نوشته های نامتعادل و نازیبا و قرار نگرفتن آنها در جای درست اداری به یکی از عوامل شکست و ناموفق بودن در طراحی آن هاست.

در فضای نوشتار باید نکات زیر رعایت شود:

  1. مطالب و نوشته ها باید به اندازه ای بوده که خوانده شوند.
  2. خواندن ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک برای مخاطب آسان تر از خواندن حروف صرفا بزرگ باشد.
  3. خواندن خطوط طولانی، نوشته ها، چشم را خسته می کند.
  4. فضای نوشتاری که راست چین یا چپ چین بوده آسان تر از نوشته ای خوانده می شود که وسط چین باشد.
  5. نوشته سفید روی زمینه سیاه سخت تر خوانده می شود، همچنین نوشتار رنگی، به ویژه روشن به سختی خوانده می شود. اساسا صحیح نیست که نوشته تیتر، معمولا بزرگ و یا با حرف توپر و به صورت رنگی روی پس زمینه های تیره و روشن تایپ شود.
  6. حروف توپر، فشرده، یا ایتالیک برای بخش های مهم آورده می شود، چرا که آن ها چشم را خسته می کند.
  7. فضای نوشتاری خلوت معمولا بهتر از فضای نوشتاری شلوغ خوانده می شود.

 موسسه ی حقوقی تکسفیر در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت شرکت در کرج،ثبت برند،ثبت برند در کرج،کد اقتصادی،اخذ کد اقتصادی همراه شماست ما میتوانیم مراحل ثبت برند و ثبت شرکت را برای شما به نحو احسنت به پایان برسانیم

جهت اطلاع از امور ثبت شرکت،لوگوتایپ،طراحی،ثبت علامت،ثبت برند و نام تجاری از

مشاوران و کارشناسان زبده موسسه حقوقی تکسفیر یاری جویید.

اگر برای شروع فعالیت های خود و تجارت خود عجله دارید و نمیخواهید زمان برای انجام مراحل ثبت برند خود بگذارید و در زمان صرفه جویی کنید و مراحل اداری ثبت برند را که دشواری خوص خود را داراست انجام ندهید

میتوانید برای خرید برند خود اقدام کنید و افرادی نیز که مراحل ثبت برند را قبلا برای حوزه ای خاص انجام داده اند و دیگر قصد فعالیت در این حوزه را ندارند

میتوانند مراحل فروش برند خود را طی کنند و فروش برند آماده و خرید برند آماده از موسسه حقوقی تکسفیر مشاوره بخواهند و ما در یاری شما افتخار سالها خدمت گذاری را داریم برای خرید و فروش برند با ما تماس بگیرید

  مراحل ثبت لوگو تایپ و ثبت شرکت در کرج،ثبت برند،ثبت برند در کرج را به ما بسپارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به هدف برسانید

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.