ثبت اختراع غذایی

برای ثبت اختراع غذایی میتوانید به موسسه حقوقی تکسفیر مراجعه کنید و کلیه ی مراحل را از صفر تا صد به ما بسپارید.

ثبت اختراع غذایی میتواند به بهترین شکل ممکن به نحو احسنت انجام پذیرد یک نمونه از این اختراعات میتواند کنترل دمای مواد غذایی با یک سنسور قابل خوردن باشد این اختراع برای محصولات غذایی است که به مکان های دور صادر میشود مثل ماهی هایی که در دریای ژاپن صید می شوند و باید راه درازی را طی کنند تا به اروپا برسند.

چگونه ميتوان متوجه شد كه اختراعيقبلاً توسط شخص ديگر به ثبت نرسيده است؟

اطلاعاتي كه در داخل پورتال سازمان هست همانعنواني است كه مخترع به اختراع خود ميدهد وتوسط كارشناس وارد سيستم ميشود، يعني چنانچهاختراع مشابهي وارد شود كارشناس، اختراع مورد نظر را در سيستم جست وجو ميكند.

سپس در صورت يكه اختراعات مشابه در بانكاطلاعات مشاهده كند به متقاضياعلام و آن را رد میکند.

پس درصورتي كه متقاضياختراع خود را مشابهاختراعاتسابق بداند اختراع وي مطابق بنده ماده 4 قانون ثبتاختراعات و علائم تجاري و... مصوب 1386 اخطار ورد اختراع صادر ميشود.

چه مقدار طول ميکشد تا يك اختراع رسماً ثبت شود؟

به طور نسبي است. درصورتي كه مدارك از ابتدا كامل باشد حدود 30 الي 40 روز طول ميكشد تا به مرحله استعلام برسد و تا زماني كه جواب استعلام به اين سازمان داده نشود، عملاً ما كاري نميتوانيم انجام دهيم. كارهاي مربوط به استعلام كه توسط مرجع انجام ميگيرد 1 الي 6 ماه طول ميكشد تا به مرحله تأييد برسد.

در صورتي كه اختراع توسط مرجع استعلام تأييد شود كارشناس مربوطه ابلاغ پذيرش را صادر و به متقاضي اعلام میكند. كه در اين مرحله پرداخت هزينه حق ثبت از طريق سيستم اينترنتي و تشكيل پرونده به صورت حضوري انجام ميگيرد و پس از تشكيل پرونده شماره ثبت به پرونده اختصاص داده ميشود.

و جهت انتشار آگهي به روزنامه رسمي كشور اقدام میشود كه آن هم از طريق مجازي صورت ميگيرد.

موسسه ی حقوقی تکسفیر تمام تلاش و نیروی خود را دارد تا شما را در ثبت اختراع مواد غذایی به نتیجه مطلوب برساند

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.